۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۱۵۸

جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی به صورت دوسالانه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی گفت: 28 اسفندماه آخرین مهلت شرکت در جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی است.
جشنواره نوآوري هاي تبليغ ديني


حجت الاسلام علی اصغر ثنایی، دبیر اجرایی جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی، بخشی از مصوبات کار گروه تخصصی کمیته فرهنگی تبلیغی دفتر مقام معظم رهبری است که به دفتر تبلیغات اسلامی محول شده و دفتر تبلیغات با همکاری و مشارکت پنج نهاد و سازمان فرهنگی و تبلیغی این جشنواره را برگزار می کند.

وی در ادامه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگ و ارتباطات، جامعة المصطفی العالمیه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه از همکاران و مشارکت کنندگان در برگزاری این جشنواره هستند.

حجت الاسلام ثنایی با بیان این که هدف از برگزاری این جشنواره، شناسایی، پردازش و حمایت از نوآوران تبلیغ دینی است، اظهار کرد: این جشنواره نخستین جشنواره ای است که دبیر علمی آن، رییس دفتر تبلیغات اسلامی است.

وی با بیان این که دبیرخانه جشنواره در آذرماه کار خود را آغاز کرده است، خاطر نشان کرد: فراخوان جشنواره از ابتدای دی‌ماه اعلام شده و تا 28 اسفندماه فرصت برای ارسال طرح‌ها و ایده‌های نو تبلیغ دین باقی است.

این فعال عرصه تبلیغ دینی یادآور شد:‌ شناسایی و حمایت از شخصیت ها و چهره های حوزوی و غیر حوزوی که در عرصه تبلیغ دینی دغدغه دارند و به صورت خود جوش نوآوری هایی داشته و این نوآوری به آنان در انتقال آموزه های دینی به مخاطبان کمک کرده است و انتقال این نوآوری ها به مبلغان بخشی از اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد:‌ممکن است نوآوری ها در عرصه سنتی و منبر، عرصه مکتوب، عرصه مجازی یا رسانه باشد که انتقال آن به دیگر مبلغان سبب تغییر، دگرگونی و انقلاب در عرصه تبلیغ دینی کشور شود.

حجت الاسلام ثنایی بیان کرد: محتوای تبلیغ یعنی تمامی ابتکارات و نوآوری‌های انجام ‌شده در راستای آماده‌سازی و تأمین محتوا در موضوعات موردنیاز مخاطبان و عرصه محیطی و زمانی تبلیغ یعنی فعالیت‌هایی که باعث تقویت و تأثیرگذاری بیشتر تبلیغ در مساجد و حسینیه‌ها و یا دیگر محیط‌ ها و زمان‌ها می‌شوند، بخشی از محورهای برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: روش‌های تبلیغ، همچون تبلیغ شفاهی، تبلیغ مکتوب، تبلیغ مجازی، تبلیغ رسانه‌ای و مانند آن و ابزارهای تبلیغی یعنی ایده‌های نوآورانه در خصوص ابزار سنتی و نوین که برای رساندن پیام تبلیغی استفاده گردد، از دیگر محورهای برگزاری این جشنواره است.

دبیر اجرایی جشنواره نوآوری های تبلیغ دینی تأکید کرد: همه کسانی که دارای نوآوری در تبلیغ دینی هستند ـ حوزوی یا غیر حوزوی ـ و نوآوری هایی در زمینه تبلیغ دینی دارند و احساس می کنند اگر این نوآوری ها به دیگران منتقل شود، سبب تأثیر گذاری بیشتر به مخاطبان خواهد شد می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با اشاره به شرایط شرکت در این طرح، تصریح کرد: طرح هایی که روحانی محور باشد، یعنی طلاب و روحانیان بتوانند آن را اجرا کنند،‌ ایده نباشد،‌یعنی در محیطی همچون کلاس درس، روستا، بخش یا شهرستان و استان اجرا شده و متناسب با ارزش‌های اسلامی و ساختار حوزه و روحانیت باشند، می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

حجت الاسلام ثنایی ابراز کرد: دیدار با شخصیت های حوزوی و دینی و پیشکسوتان عرصه تبلیغ و استفاده از راهنمایی ها، منویات و تجربه های آنان از برنامه های دیگر این جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در اردیبهشت سال 1391 خاطر نشان کرد: این جشنواره هر دو سال یک بار، برگزار خواهد شد.

گفتنی است، علاقه مندان به کسب آگاهی بیشتر و نام نویسی در این جشنواره می توانند به نشانی اینترنتی  
www.samta.ir  یا www.jntsamta.com  مراجعه و آثار و نوآوری های خود را ارسال کنند./919/ت302/ع

ارسال نظرات