۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۲۴۳

معرفی موقوفات آذربایجان غربی در پیک بهاری دانش آموزان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: به منظور توسعه فرهنگ وقف در بین دانش آموزان، موقوفات استان در پیک بهاری پایه پنجم ابتدائی معرفی شده است.
معرفی موقوفات آذربایجان غربی در پیک بهاری دانش آموزان
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه در تشریح مجموعه اقدامات در عرصه توسعه و تعمیق فرهنگ وقف در جامعه گفت: یکی از این برنامه ها معرفی موقوفات استان و تبیین آثار و برکات گسترش فرهنگ وقف در پیک بهاری دانش آموزان است.

وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امسال در یک اقدام ابتکاری با همکاری آموزش و پرورش استان 50 هزار نسخه پیک نوروزی با محوریت موقوفات استان برای دانش آموزان پایه پنجم ابتدائی استان آماده کرده است.

حجت الاسلام مصائبی، هدف از این اقدام را آشنایی کودکان با مفهوم وقف، پیامدهای مثبت آن در جامعه و همچنین گسترش فرهنگ وقف عنوان کرد و گفت: در پیک نوروزی دانش آموزان مسابقه ای پیامکی طراحی شده است که دانش آموزان و یا خانواده های آنها می توانند پاسخ خود را با درج مشخصات به شماره 1000014441 پیامک کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ارسال احادیث انبیا، اخبار و معرفی امامزادگان شاخص کشور و استان از طریق سیستم پیام کوتاه به مسؤولان، خبرنگاران و مردم استان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

این مقام مسؤول از ساخت دو فیلم مستند داستانی به نام "دلباختگان عاشورا" و "وارثین ائمه" از امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و افزود: این مستندها در سال جاری از امامزادگان غریب حسن ارومیه، سید بهلول خوی و برگشاد سلماس تهیه شده است.

حجت الاسلام مصائبی همچنین از تهیه کلیپ موقوفات استان به ویژه ارومیه خبر داد و گفت: هدف از این اقدام مستندسازی موقوفات، توجه به اجرای نیات واقفین و ترویج سنت حسنه وقف است.

وی برپایی نمایشگاه دائمی وقف بر اساس نیات واقفان را از دیگر برنامه های اجرایی روابط عمومی داره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در سال جاری اعلام کرد.

حجت الاسلام مصائبی در پایان با قدردانی از اقدامات مجموعه روابط عمومی این اداره کل جهت گسترش فرهنگ وقف، اظهار داشت: روابط عمومی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به لحاظ خلاقیت، ابتکار عمل و تلاش در راستای پیشبرد برنامه ها از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور جزو روابط عمومی های برتر معرفی شد./936/ت302/س

ارسال نظرات