۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۲۵۲۵۸
به همت مبلغان حوزه؛

چهارمین همایش دختران خوش حجاب در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین همایش دختران خوش حجاب به همت جمعی از طلاب خواهر و برادر، در قالب طرح ملی نسیم عفاف در ارومیه برگزار شد.
حجت الاسلام مير يحيي مير فتحي زاده، دبير اجرايي طرح حجاب ريحانه النبي(س) در آذربايجان غربي،
حجت الاسلام یحیی میر فتحی زاده، دبیر اجرایی طرح حجاب و عفاف ریحانه النبی(ع) ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از برگزاری چهارمین همایش دختران خوش حجاب در ارومیه خبر داد و افزود: این همایش با حضور بیش از 180 دانش آموز خوش حجاب و مادران آنها در سالن آمفی تئاتر کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد.

وی گفت: در این مراسم از دختران خوش حجاب که وارد مرحله بعدی یعنی طرح نسیم عفاف می شدند تجلیل شد.

دبیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی(س) راه اندازی اولین کتابخانه تخصصی حجاب را از حاشیه های همایش دختران خوش حجاب اعلام کرد و گفت: این کتابخانه تخصصی در مجموعه حجاب ریحانه النبی(س) برپا شده است.

حجت الاسلام میر فتحی زاده در ادامه حجاب را تیری بر قلب دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: انقلابی که به مبنای فرهنگ اسلامی بنا شده باید جامعه ای باشد که افراد آن در اشاعه حجاب کوشا باشند.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری مسوولان و نیروهای انتظامی در اجرای فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گفت: تنها نگرانی در مورد حجاب کافی نیست و اشاعه حجاب باید با تمام قدرت و توان و بکارگیری نرم افزارها و امکانات انجام گیرد.

حجت الاسلام میر فتحی زاده با اشاره به جایگاه حجاب و عفاف در توسعه و تعمیق مبانی دینی و مذهبی و همچنین ایجاد آرامش روانی و امنیتی در جامعه، اظهار کرد: مهمترین فلسفه حجاب در اسلام تزکیه نفش و تقرب به ذات احدیت است.

این مسؤول در تشریح ضرورت حجاب و عفاف در جامعه ابراز داشت: شخصیت واقعی زن در قالب برخورداری از عفاف و حجاب است که در جایگاه های مختلف اجتماعی تبلور و تجلی عینی می یابد.

حجت الاسلام میرفتحی زاده به روند اجرایی طرح حجاب و عفاف ریحانه النبی(ع) اشاره و اظهار کرد: این طرح در راستا توسعه و ترویج خوش حجابی براساس ارزش ها و باورهای دین مبین اسلام در حال حاضر در مدارس 16 گانه ارومیه در حال اجرا است.

این مسؤول یادآور شد: این طرح با همکاری و تعامل بیش از 16 مربی اعزامی از حوزه علمیه الزهرای ارومیه برای آموزش مبانی و اصول خوش حجابی ویژه دختران مقاطع ابتدایی و راهنمایی به اجرا در آمده است./936/پ202/س
ارسال نظرات