۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۲۵۳۶۷
آیت الله مقتدایی خبر داد؛

پیشی گرفتن علمی و مهارتی طلاب سفیران هدایت از طلاب دوره‌های بلند مدت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: با ارزیابی صورت گرفته مشخص شد طلاب فارغ التحصیل مدارس سفیران هدایت در مقایسه با هم‌سطحان خود در دوره‌های بلند مدت از نظر علمی و مهارتی در سطوح بالاتری قرار دارند.
آيت الله مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در گردهمایی مدیران حوزه‌های علمیه سفیران هدایت کشور، با اشاره به نتایج هیات‌های بررسی و ارزیابی حوزه از مدارس سفیران هدایت گفت: طلاب فارغ التحصیل این مدارس در مقایسه با هم‌سطحان خود در دوره‌های بلند مدت از نظر علمی و مهارتی در سطوح بالاتری قرار دارند.

وی با بیان این که این مقایسه نوعی تشویق و حمایت از مدارس علمیه سفیران هدایت است، اظهار داشت: از آنجا که متقاضیان ورود به مدارس علمیه سفیران هدایت زیاد هستند و در حال حاضر هم بیش از 70 مورد درخواست تاسیس این مدارس از سراسر کشور در شورای گسترش حوزه‌های علمیه موجود است، این مدارس باید توسعه و تقویت شوند.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای گسترش حوزه‌های علمیه به دلیل به حد نصاب نرسیدن در بسیاری موارد تشکیل نمی‌شود اظهار داشت: این امر نباید به کار مدیران و مدارس علمیه آسیبی برساند و مدیران مدارس باید با قدرت و قوت کار تربیت طلاب را پیش ببرند تا هر کدامشان مبلغی توانمد در گوشه و کنار کشور شوند.

وی به رضایتمندی بالای آیت الله موسوی جزایری از مدارس سفیران هدایت خوزستان به دلیل کارکرد خوب و مثبت آن اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون ائمه جمعه و رؤسای شوراهای استانی حوزه در بسیاری از شهرستان‌ها درخواست تاسیس مدارس سفیران را دارند.

وی با اشاره به این که دید مدیران مدارس علمیه به طلاب باید بر اساس آموزه‌های دینی باشد گفت: بر اساس روایت پیامبر (ص) «من تعلم العلم یحیی به الاسلام لم یکن بینه و بین الانبیاء الا درجه» در قیامت بیان طلاب و انبیا تنها یک درجه فاصله است. با این نگاه هرچه وقت و توان برای تربیت طلاب بگذارید باز هم کم است، ضمن این که در همه کارهای خیری که این طلبه تا آخر عمر انجام می دهد شریک خواهید بود.

وی ادامه داد: بر اساس روایت امام صادق (ع)کسی که علوم و روایات اهل بیت(ع) را نشر دهد و بوسیله آن قلوب مومنین را نسبت به عقایدشان محکم کند برتر از هزار عابد است. «الروایه لحدیثنا یشد به قلوب شیعتنا افضل من الف عابد.» یکی راویان حدیث ائمه (ع) طلاب علوم دینی هستند.

وی با بیان این که کسی که درمقام تربیت اخلاقی و تهذیبی طلاب قرار می‌گیرد باید مساله تهذیب را از خودش شروع کندتا طلاب با نگاه به او، از وی تاثیر بپذیرند. امام علی (ع) در این باره می‌فرماید «قسم به خدا شما را به انجام عبادتی تحریص نمی‌کنم مگر این که خودم پیش از این آن را انجام داده باشم و شما را از گناهی نهی نمی‌کنم مگر آن که خودم قبلا از آن اجتناب کرده باشم.»

گفتنی است؛ در ابتدای این مراسم از حجت الاسلام محمد‌زاده، امام جمعه و مدیر سفیران هدایت ماهان کرمان، حجت الاسلام الله وردی، امام جمعه شهداد و مدیر سفیران هدایت اندوه‌جرد و حجت الاسلام صادق خوئینی، مدیر سفیران هدایت استان البرز به دلیل عملکرد مثبت و رو به رشد تقدیر شد. /916/پ202/ع

ارسال نظرات