۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۳۷۳

برگزاری مرحله دوم المپیاد علمی در حوزه علمیه استان تهران

خبرگزاری رسا ـ مرحله دوم المپیاد علمی ویژه طلاب برادر استان تهران 31 فروردین سال آینده برگزار خواهد شد.
برگزاری مرحله دوم المپیاد علمی در حوزه علمیه استان تهران
حجت الاسلام نقی مهدویخواه، مسؤول دایره امتحانات حوزه علمیه استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری مرحله دوم المپیاد علمی طلاب حوزه های علمیه استان تهران خبر داد.

وی گفت: این المپیاد روز پنج شنبه، 31 فروردین ماه سال 91 در تهران برگزار خوهد شد.

حجت الاسلام مهدویخواه به برگزاری مرحله نخست المپیاد علمی طلاب استان تهران اشاره کرد و گفت: این المپیاد علمی، پنج شنبه، چهارم اسفند سال جاری به صورت همزمان در حوزه های علمیه استان تهران برگزار شد.

وی افزود: سوالات مرحله اول المپیاد علمی طلاب استان تهران از سوی مرکز مدیریت طراحی و به حوزه های علمیه ارسال شد؛ اما تصحیح این المپیاد توسط حوزه های علمیه انجام شده که اکثر حوزه ها، نتایج آزمون را به مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران ارسال کرده اند.

مسؤول دایره امتحانات حوزه علمیه استان تهران اظهار کرد: در مرحله اول این المپیاد هشتاد سوال برای هر پایه در نظر گرفته شد و افرادی که امتیاز نتیجه آزمون مرحله اولشان بالای پنجاه باشد به مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه به تخصصی تر شدن سوالات در مرحله دوم المپیاد علمی طلاب اشاره کرد و گفت: در این مرحله سوالات عمیق تر از مرحله گذشته ارائه خواهد شد و طلاب برای کسب موفقیت در مرحله دوم باید به صورت دقیق تر به مواد درسی آزمون بپردازند.

حجت الاسلام مهدویخواه هدف از برگزاری المپیاد علمی ویژه طلاب استان تهران را ارتقای سطح کمی و کیفی در زمینه علمی، ایجاد رقابت سالم و شناخت نخبگان طلاب حوزه علمیه استان تهران عنوان کرد.

وی در پایان به هدایای نفرات برتر المپیاد علمی طلاب استان تهران اشاره کرد و گفت: از هر پایه تحصیلی سه نفر به عنوان افراد برتر شناخته خواهند شد که هدیه نفرات اول هر پایه اعزام به عمره مفرده، نفرات دوم، اعزام به عتبات عالیات و نفرات سوم، اعزام به مشهد مقدس خواهد بود.

گفتنی است، طلاب حوزه های علمیه استان تهران در ده پایه تحصیلی در این المپیاد علمی با یکدیگر رقابت می کنند و سوالات طرح شده برای هر پایه از سه درس اصلی آنها خواهد بود./956/پ202/س
ارسال نظرات