۱۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۲۵۷۵۹
حجت الاسلام و المسلمین حسنی:

آیت الله قره باغی انسانی وارسته و رکن رکین انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، شخصیت علمی و دینی آیت الله قره باغی را تحسین برانگیز و غیر قابل توصیف دانست و گفت: آیت الله قره باغی انسانی وارسته در مفهوم واقعی خود و رکن رکین انقلاب و نظام بود.
حجت الاسلام و المسلمين حسني امام جمعه اروميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، امروز در آیین تشییع پیکر آیت الله قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت درگذشت این عالم ربانی به محضر مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور و ولایت مدار استان گفت: با توجه به کردار و رفتار این روحانی با همیشه در قلوب و اذهان مردم استان جایی مستحکم دارد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله قره باغی یک مجتهد در معنای واقعی کلمه بود، از ایشان به عنوان ستون دین اسلام یاد کرد و افزود: مردم ولایتمدار استان آذربایجان غربی همواره پیرو راه و آرمانها و عقاید ایشان خواهند بود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فلسفه و حقیقت نظام آفرینش در حیات و ممات انسانها، خاطرنشان کرد: این عالم امانت الهی در دست بشراست که باید به شایستگی از آن صیانت کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی، به کتاب آسمانی قرآن کریم و اسلام به عنوان امانت های خدایی و رسول برگزیده اش حضرت محمد(ص) اشاره و تصریح کرد: ما باید در همه حال با جان، مال، ناموس و تمام هستی خود در راه صیانت از امانتهای الهی و فرستاده برحقش رسول گرامی اسلام تلاش کنیم و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه همچنین به سابقه مبارزانی آیت الله قره باغی اشاره کرد و اظهار داشت: این عالم ربانی نیز در مبارزات حق علیه باطل همیشه در صف اول قرار داشتند و این از افتخارات جامعه روحانیت است.

وی با بیان اینکه ولایتمداری از شاخصه های برجسته این عالم و مجتهد وارسته بود، تصریح کرد: ایت الله قره باغی رکن رکین انقلاب و نظام اسلامی بودند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی در ادامه از دست دادن این عالم و مجتهد بزرگوار را برای مردم شریف استان فاجعه خواند و اذعان کرد: علم، تعهد، تخصص، مسؤولیت پذیری و درایتی که در آیت الله قره باغی سراغ دارم بدون شک جبران چنین ضایعه ای را به مراتب سخت تر می سازد.

وی در پایان با بیان اینکه معتقدم استان آذربایجان غربی به وجود مبارک آیت الله قره باغی به عنوان یکی از مفاخر دینی و علمی در همه حال نیازمند است، گفت: آینده تاریخ این سرزمین و مردمانشان درباره وجود آیت الله قرباغی از ما سوال خواهند کرد و من حسنی در آن جوابی برای آن ندارم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به تدفین پیکر آیت الله قره باغی در قم اظهار کرد: فرزندان ایشان تصمیم گرفتند که پیکر این عالم ربانی در شهر مقدس قم دفن شود و ما هم تابع تصمیم خانواده این عالم بزرگوار هستیم.

مراسم تشییع جنازه آیت الله سید علی اکبر قره باغی امروز با حضور مردم، مسؤولان و روحانیت در ارومیه برگزار شد./936/پ202/س


ارسال نظرات