۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۲۳۳
محقق حوزه علمیه:

نیازمند اصلاح فرهنگ در دو حوزه تولید و مصرف هستیم

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اجتماعی بیان داشت: اقتصاد توانمند بر پایه تولید ملی، می‌تواند روحیه خودباوری را در مردم تقویت کند و مدیریت کشور را ارتقا دهد و استعدادهای بالقوه کشور را به فعلیت برساند و حجم مبادلات تجاری را افزایش دهد.
سال توليد ملي ، حمايت از کار و سرمايه ايراني


حجت‌الاسلام علی حیدر آبادی، محقق حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: مقوله اقتصاد از مفاهیمی است که باید با توجه به ابعاد داخلی و خارجی مورد مطالعه قرار گیرد و تمام جوانب آن مورد توجه باشد.

وی بیان داشت: در بحث داخلی مسلمانان باید زندگی خود را براساس دستورات اسلام به پیش ببرند و در زمینه اقتصاد هم با پیروی از فرامین الهی از اسراف و ریخت و پاش پرهیز کنند. صرفه جویی و بهینه مصرف کردن باید به عنوان یک رویه مستمر مورد عمل قرار گیرد و به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی به قبول شود.

حجت الاسلام حیدرآبادی بیان داشت: امیرمومنان(ع) یکی از وظایف حکومت را ازدیاد ثروت عنوان می کند از این رو می‌توان گفت حکومت وظیفه دارد تا رفاه نسبی را برای مردم ایجاد کند.

این پژوهشگر علوم اجتماعی با بیان این که باید فرهنگ کار و تلاش گسترش یابد، چرا که اقتصاد بهینه ملی با کار کردن و مصرف داخلی محقق می شود، اظهار داشت: در بعد بین المللی، کشورهای جهان با بحران اقتصادی روبرو شده‌اند. مقام معظم رهبری با نگاه بلند خود این بحران را شناسایی کرده‌اند و در طول این چند سال، عنوان‌های اقتصادی را به عنوان شعار و راهبرد انتخاب کرده‌اند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر بتوانیم در شرایط فعلی که جوامع غربی دچار چالش جدی شده اند، یک اقتصاد مدیریت شده و توانمند به جهان ارائه کنیم به سمت اهداف متعالی صدور انقلاب رفته‌ایم.

محقق حوزه علمیه بیان داشت: اگر کشور ما در حوزه اقتصاد راهی به جز حرکت جهادی پیش بگیرد، به حتم دچار بحران خواهد شد و این جهاد باید در حوزه تولید و مصرف باشد، یعنی تولید کننده کالای با کیفیت را روانه بازار کند و مصرف کننده هم خود را ملزم به مصرف کالای ایرانی بداند.

وی بیان داشت: اقتصاد توانمند می تواند روحیه خودباوری را در مردم تقویت کند، مدیریت کشور را ارتقا دهد، استعدادهای بالقوه کشور را به فعلیت برساند و حجم مبادلات تجاری را افزایش دهد.

حجت الاسلام حیدر آبادی اظهار داشت: حوزه و دانشگاه باید در سال تولید ملی، راه کارهای مبارزه با فقر، ارتقای تولید ملی، افزایش بهره وری و ارتقای سلامت کارگران را شناسایی کنند.

وی بیان داشت: این دو نهاد علمی و فرهنگی باید تلاش کنند تا فرهنگ کار و تلاش در جامعه پیاده شود و مردم با فرهنگ اصیل اسلامی در مورد کار آشنا شوند و بدانند که یک جامعه سالم بر پایه اقتصاد سالم شکل می گیرد و طروات کار و تلاش دسته جمعی در آن هویدا است.

این محقق علوم اجتماعی اظهار داشت: مجموعه دستگاه هایی که در حوزه اقتصاد فعالیت می کنند در چارچوب تولید و مصرف می گنجند که یک سری فرهنگ ها بر این دو حاکم است که این فرهنگ ها نیازمند اصلاح و بازنمایی است./909/ت302/ع

ارسال نظرات