۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۲۹۳

مجلس بزرگداشت امام جمعه سابق عنبران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مجلس بزرگداشت سومین روز درگذشت شیخ ثابت شفیقی، امام جمعه سابق عنبران استان اردبیل برگزار شد.
مرحوم ماموستا ثابت شفيقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مجلس بزرگداشت سومین روز درگذشت امام جمعه سابق عنبران شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، مدیران استانی، روحانیان و اقشار مختلف مردم اردبیل و گیلان در عنبران برگزار شد.

حجت‌الاسلام رسول خانی‌پور، مدیر مدرسه علمیه محمدیه شهرستان تالش در این مراسم با اشاره به ابعاد شخصیتی آن عالم وارسته اظهار داشت: شیخ ثابت شفیقی همواره در جهت وحدت شیعه و سنی و ولایت مداری آحاد جامعه تاکید داشته است.

وی با بیان اینکه مردم منطقه سال هاست که از خدمات ارزشمند آن فقیه بهره مند هستند، خاطر نشان کرد: خدمات ارزنده‌ و مجاهدت شبانه روزی شیخ ثابت شفیقی در راستای وحدت جامعه اسلامی و نزدیکی اهل تسنن و تشیع از یادها نخواهد رفت.

حجت الاسلام خانی‌پور با اشاره به این که آن عالم همواره از تفرقه جامعه اسلامی به عنوان آفت و ضایعه یاد می کرد، گفت: نسل آینده باید شناخت، معرفت و اخلاق این شخصیت‌ها را الگوی خود قرار دهند و بکوشند تا خدمتگزاری صادق و بی‌ریا باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آن عالم اهل سنت در عرصه وحدت شیعه و سنی، از ۵۰ سال پیش با برعهده گرفتن مسؤولیت خطیر امامت جمعه عنبران به ارشاد مؤمنان و حل مشکلات و مسائل عمرانی، اقتصادی و فرهنگی مردم قدم گذاشت و در کنار تحقیق و ممارست مذهبی و دینی در حل مشکلات مردم نیز همیشه پیشقدم بود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه شهرستان تالش تصریح کرد: شیخ ثابت شفیقی که خود را وقف پاسداری از ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و ایجاد وحدت و اخوت میان مسلمانان منطقه کرده بود، در نهایت در 97 سالگی دارفانی را وداع گفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علما و روشنفکران دید‌بان عقیدتی جامعه اسلامی محسوب می شوند، اظهار داشت: مجاهدت علما در راه حق همواره در طول تاریخ عامل مهمی در استقامت مردم در مسیر دینداری، عدالت‌خواهی و حق طلبی بوده است.

حجت الاسلام خانی‌پور ویژگی مؤمن حقیقی را تسلیم شدن در برابر قضای الهی و مجاهدت در به ثمر نشستن اهداف دینی و مکتبی توصیف کرد و افزود: علما و فضلای بسیاری سعی کردند تا در تاریخ و رخدادهای مختلف حضور تأثیرگذاری داشته باشند و با دفاع از حق و حقوق ملت با بهترین و شایسته‌ترین القاب و عناوین یاد شوند که عده‌ای سعی کردند بر خلاف این روش و سیره عمل کنند.

گفتنی است، بر اساس این گزارش، این شخصیت برجسته و روحانی اهل تسنن در سن 97 سالگی و بعد از سال ها تحمل رنج بیماری به دلیل کهولت سن امروز دار فانی را وداع گفت و پیکرش در بارگاه جدش شیخ محمد نقشبندی در روستای عنبران علیا به خاک سپرده شد./935/پ202/س
ارسال نظرات