۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۶۶۰
آیت الله حسینی بوشهری:

طلاب نقش اساسی در هدایت جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: طلاب علوم دینی در زمان غیبت معصوم(ع) باید جوابگوی نیازهای جامعه باشند از این رو باید با الگو گرفتن از ایشان و خدمتگذاری به گونه‌ای رفتار کنیم که وقتی مردم یک طلبه را می‌بینند یاد ائمه اطهار(ع) در آنها تداعی شود.
آيت الله حسيني بوشهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمی(س) قم به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه خداوند دوست دارد اثر نعمتی را که به بندگان داده ببیند، اشاره کرد و گفت: طلاب علوم دینی باید توجه داشته باشند که در برابر نعمت‌های خداوند آنگونه رفتار کنند که مورد رضایت حضرت حق باشد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین ادامه داد: خداوند دوست دارد اثر نعمتی که به بنده خود داده را در اعمال، رفتار، زندگی شخصی و اجتماعی و موضع گیری‌های سیاسی او ببیند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه رضایت و خشنودی خدا باید برای طالب علم اهمیت داشته باشد، ابراز کرد: اگر عمل خطایی از کسی که مدعی دینداری نیست سر بزند و خلاف رضایت خداوند عمل کند شدت برخورد با او به اندازه کسی که خود را مدعی دینداری می‌داند نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مسؤولیت طلاب را در قبال هدایت مردم مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: سربازی امام زمان(عج) افتخار طلاب علوم دینی است و مردم به گونه دیگری به یک عالم نگاه می‌کنند، در صحبت کردن با مردم به گونه‌ای عمل کنیم که مخاطب از گفتار ما رنگ و بوی گفتار ائمه اطهار(ع) را استشمام کند.

وی توجه طلاب به درست استفاده کردن از نعمت‌های الهی را خواستار شد و تصریح کرد: باید توجه کرد که نعمت‌های الهی را در راستای رضایت و بندگی خداوند مصرف کرد و به گونه‌ای نباشد که در تقابل با دستورات الهی گام برداریم.

امام جمعه قم، در ادامه خاطرنشان کرد: باید در رفتار خود بیاندیشیم که در برابر این همه نعمت‌های الهی چه کرده‌ایم و رفتارهای خود را بر اساس آموزه‌های دینی پیش برده‌ایم یا در نقطه مقابل آن و سرپیچی از فرمان‌های الهی قرار داریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خود سازی و تهذیب را از مهم ترین ویژگی‌های طلاب علوم دینی خواند و اظهار کرد: نماز شب، انس با قرآن و ادعیه، ادب در برخورد و حفظ حریم دیگران، رعایت آبروی مومنان و پرهیز از غیبت و دروغ از دیگر خصلت‌های یک طلبه است.

آیت الله حسینی بوشهری، خطاب به طلاب گفت: خود را در معرض دین قرار دهید و با تحصیل علم و دانش در صدد پاسخگویی به شبهات مطرح شده در جامعه برآیید، دچار روزمرّه‌گی نشوید و به گونه‌ای درس بخوانید که در آینده مرجع پاسخگویی به نیازهای مردم باشید.

امام جمعه قم، در پایان تصریح کرد: طلاب علوم دینی در زمان غیبت معصوم(ع) باید جوابگوی نیازهای جامعه باشند، با الگو گرفتن از ایشان و خدمتگذاری به گونه‌ای رفتار کنیم که وقتی مردم یک طلبه را می‌بینند یاد ائمه اطهار(ع) در آنها تداعی شود./927/پ202/ع

ارسال نظرات