۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۶۸۰
آیت الله کعبی:

اهتمام به تفکر تقریب نشر معارف اهل بیت را آسان می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اهتمام به تفکر تقریب را در تضاد با نشر معارف اهل بیت و رسالت طلاب و روحانیان در این راستا ندانست و از آنان خواست در فعالیت های تبلیغی خود از راهبرد تقریب مذاهب غفلت نکنند.
آيت الله كعبي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر چهارشنبه در جمع طلاب و فضلای شهرستان های بیرجند و نهبندان در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به تبیین وظایف روحانیت پرداخت و با بیان اینکه علم و ایمان دو اصل مهم برای طلاب و روحانیان است، گفت: اگر یک روحانی طلبه علم کافی داشته باشد اما تقوا و بینش سیاسی نداشته باشد نمی تواند در جامعه اثرگذار باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه تمام کارهای طلاب متوقف بر عدالت است و تحصیل عدالت برای طلاب امری مهم و لازم به شمار می آید، اظهار داشت: گرچه طلاب از محروم ترین اقشار جامعه هستند، اما با این وجود فرد روحانی نباید نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد.

آیت الله کعبی در ادامه با اشاره به حساسیت مسائل فرهنگی، ترویج ابتذال و اباحه گرایی و تضعیف اعتقادات و باورهای دینی جامعه به ویژه نسل جوان را هدف اصلی دشمنان دانست و نسبت به این طراحی هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال تغییر هویت جامعه هستند و در این راستا سرمایه گذاری بسیاری کرده اند، گفت: هرچند نسل سوم و چهارم ایران امام و دفاع مقدس را درک نکرده اند اما همچون نسل اول و دوم پای انقلاب و ارزش ها ایستاده اند.

آیت الله کعبی بازدید چهار میلیون جوان در تعطیلات نوروزی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تاییدی بر این مدعا دانست و گفت: دشمن به هر میزان تلاش کند نمی تواند روحیه ایمانی و ولایت مداری جامعه و نسل جوان را تضعیف کند.

این عضو جامعه مدرسین تبلیغ دین را وظیفه اصلی روحانیت دانست و تاکید کرد: طلاب و فضلای حوزه افزون بر تحصیل کتب درسی و تقویت روحیه معنوی و اخلاقی، باید با مجموعه ای از معارف اسلامی که متناسب با سؤالات روز نسل جوان است آشنا شوند و خود را برای تبلیغ در عرصه های مختلف آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاب نباید به دروس رسمی حوزه اکتفا کنند، انس گرفتن با آثار و کتب شهید مطهری و مقام معظم رهبری را برای حوزویان یک ضرورت عنوان و تصریح کرد: طلبه باید شناخت جامعی از اسلام داشته باشد تا در صورتی که در معرض سؤال قرار گرفت بتواند از عهده پاسخ برآید.

آیت الله کعبی تعمیق مطالعات اسلامی متناسب با تبلیغ را برای طلاب ضروری دانست و با تاکید بر شناسایی اولویت های تبلیغ متناسب با وضعیت جغرافیایی کشور و نیاز مخاطبان، بیان داشت: طلاب بایستی ضمن اهتمام به نشر معارف اهل بیت(ع) باید به راهبرد وحدت اسلامی توجه داشته باشند و به گونه ای سخن نگویند که بهانه به دست دشمنان و فرقه های منحرف از جمله وهابیون بیفتد و به این نکته توجه داشته باشند که اهتمام به تفکر تقریب در تضاد با نشر معارف اهل بیت(ع) نیست بلکه به آن کمک می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین به سؤالات حاضران در خصوص مسائل جاری سیاسی کشور پاسخ داد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات