۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۰۳۸
استاد حوزه علمیه مشهد:

زن مسلمان باید تابلوی حجاب وعفاف باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به ضرورت شناخت و گسترش فرهنگ فاطمی، تأکید کرد: زن مسلمان باید تابلوی حجاب وعفاف باشد آن هم نه حجاب از روی عادت بلکه از روی معرفت.
حجت الاسلام محمد جواد نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، از اساتید حوزه علمیه مشهد در چهارمین مراسم «سوگواره یاس نبوی» که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) یک سرمایه معنوی و گنجینه برای ماست که باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: این عزاداری های فاطمیه باید ما را به سیره و منش فاطمی نزدیک کند و راهش این است که در عمل به حضرت زهرا(س) اقتدا کنیم؛ ابتدا خودمان معرفت کسب کرده و بعد آن را به دیگران نیز منتقل کنیم چرا که متاسفانه بسیاری از مسلمانان با فرهنگ فاطمی و شخصیت حضرت آشنا نیستند.

حجت الاسلام نظافت با تأکید بر اینکه باید دنیا را سرافرازانه پشت سر بگذاریم و یکدیگر را به سمت خدا هدایت کنیم، به نکات برجسته زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان یک الگو اشاره و تصریح کرد: می شود فقیرانه زندگی کرد اما روابط گرم و صمیمی میان اعضای خانواده داشت چنانکه حضرت زهرا(س) اینگونه زیست.

مدیر مدرسه علمیه الحجة مشهد با اشاره به لقب «هانیه» حضرت زهرا(س) ادامه داد: ایشان نسبت به همسر و فرزندانش مهربان بود و انصاف داشت، حضرت علی(ع) هرگز از زهرا(س) درخواست کاری را نکرد چرا که همسرش عاشقانه می دانست چه باید انجام دهد.

وی با اشاره به حجاب و عفاف حضرت فاطمه(س) خطاب به بانوان محجبه ابراز داشت: بر حجاب خود بمانید ومحرومین از آن را نیز با این سرمایه با ارزش آشنا کنید، زن مسلمان باید تابلوی حجاب و عفاف باشد آن هم نه حجاب از روی عادت بلکه حجاب از روی معرفت.

حجت الاسلام نظافت افزود: حضرت زهرا(س) همه کارهایش برای رضای خدا بود، زهد به جا داشت؛ می دانست چه زمانی و برای چه از خانه بیرون بیاید؛ در مواقع لزوم در عرصه های مختلف همچون سیاست ورود و از حاکمیت به حق همسرش دفاع کرد.

وی با بیان اینکه مطالبه فدک به خاطر صدقه دادن آن در راه خدا بود، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) بسیار اهل انفاق بود. اسلام می گوید ثروت داشته باش اما اسیر آن نباش و در وقت لزوم با خدا معامله کن.

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: نگاه حضرت به فرزند، یک نگاه انسانی بود و آخرت آنان را بیش از دنیایشان می خواست لذا گاهی غذای فرزندانش را هم انفاق می کند تا از همین آغاز او را بخشنده پرورش دهد.

حجت الاسلام نظافت افزود: حضرت زهرا(س) از فرزندش هم چیزی می آموخت، به ان ها شخصیت می داد و برایشان وقت می گذاشت. والدین امروز هم به جای بازی های کامپیوتری و برنامه های غیرمفید تلویزیونی باید به مطالعه و تعلیم و تعلم فرزند بپردازند.

گفتنی است این مراسم همرا ه با اجرای نمایش های آیینی پرمحتوا از دوم اردیبهشت ماه به مدت 10 شب ساعت 20 در محل حسینیه راه آهن مشهد برگزار می شود./930/پ202/ع

ارسال نظرات