۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۷۰۹۰
امام جمعه قیدار:

مدارس علمیه شهرستان ها نیازمند توجه بیشتر متولیان حوزه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قیدار گفت: متولیان امور حوزوی و همچنین مسؤولان بایستی نگرش ویژه ای به مدارس علمیه شهرستان ها داشته باشند.
مدرسه علميه


حجت‌الاسلام علی طهماسبی، امام جمعه قیدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: شهرستان قیدار یکی از شهرهای عالم پرور استان زنجان محسوب می شود که نشان از پویایی و فعالیت ارزشمند حوزه علمیه این شهر دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر قیدار همواره در مقاطع مختلف تاریخی به‌روز و تاثیرگذار بوده است، اضافه کرد: صبغه فرهنگی و دینی این شهر و فعالیت ارزشمند طلاب و حوزه علمیه امام صادق (ع) نشان از ولایت مداری و دین داری مردم این شهر دارد.

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به اینکه افزایش امکانات آموزشی و توسعه فضای پژوهشی حوزه علمیه امام صادق (ع) عاملی مهم در ارتقای فعالیت های آموزشی و پژوهشی این مرکز علوم اسلامی است، گفت: متولیان امور حوزوی و همچنین مسؤولان بایستی نگرش ویژه ای به مدارس علمیه شهرستان ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح آموزشی و تربیت طلاب محقق نیازمند توجه به مدارس علمیه شهرستان هاست، خاطر نشان کرد: افزایش فعالیت حوزه های علمیه در عرصه های مختلف تبلیغی، مذهبی و اعتقادی موجب ارتقای سطح فرهنگ دینی مردم آن شهرستان می شود.

حجت الاسلام طهماسبی خواستار توسعه مدارس علمیه در تمامی شهرستان ها شد و اذعان داشت: همکاری مسؤولان، خیران و هماهنگی در افزایش امکانات حوزه های علمیه موجب ارتقای بیش از پیش سطح آموزشی و تاثیرگذاری این مراکز می شود.

وی لازمه افزایش میزان پذیرش طلبه را توسعه مدارس علمیه دانست و خاطر نشان کرد: در صورتی که امکانات حوزه های علمیه افزایش پیدا کند، تعداد افراد بیشتری امکان حضور و تحصیل در مدارس علمیه را خواهند داشت.

گفتنی است، هم اکنون 120 طلبه در حوزه امام صادق (ع) شهرستان قیدار مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند./935/ت302/م

ارسال نظرات