۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۷۹۶۴

تجمع طلاب و دانشجویان تبریزی مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان تبریزی عصر امروز مقابل سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز تجمع می کنند.
تجمع مقابل کنسولگري جمهوري آذربايجان در تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم متدین و ولایت مدار تبریز عصر امروز با تجمع مقابل سرکنسولگری جمهوری آذربایجان نسبت به سیاست های ضددینی دولت باکو و برگزاری مسابقات رقص و آواز یوروویژن در این کشور اعتراض خواهند کرد.

این تجمع در پی اعتراض شدید آیت الله مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز و درخواست عموم اقشار مختلف مردم این شهر برای برپایی تجمعی اعتراض آمیز با حضور طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان تبریزی از ساعت 18 امروز مقابل سرکنسولگری جمهوری آذربایجان آغاز می شود.

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، فرمانده بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی ضمن محکوم کردن اقدامات و سیاست های ضددینی دولت جمهوری آذربایجان به خبرنگار رسا در تبریز گفت: این تجمع با حضور پرشور طلاب مدارس علمیه تبریز نیز همراه خواهد بود.

همچنین سجاد اکتسابی، مسؤول بسیج دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به خبرنگار رسا اظهار داشت: این حرکت خودجوش با هدف اعتراض نسبت به به برگزاری مسابقه آوازخوانی یوروویژن و رژه همجنس‌گرایان، برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، سرکنسولگری جمهوری آذربایجان تبریز طی دیدار با آیت الله مجتهدشبستری، خواستار عدم برگزاری این تجمع شده و اذعان کرده بود: درخواست عاجزانه ما از شما این است تا دستور فرمایید تجمعی در این رابطه صورت نگیرد.

گفتنی است، طی ماه های اخیر سیاسیت های ضداسلامی دولت باکو تنها در تخریب مساجد، ممنوعیت حجاب، عدم ورود مبلغان دینی تحصیل کرده در ایران، دستگیری و محاکمه فعالان دینی و همچنین ضرب و شتم معترضان به قانون ممنوعیت حجاب در این کشور خلاصه نشده و ماه آینده قرار است مسابقات رقص و آواز یوروویژن در این کشور برگزار شود./935/پ202/س

ارسال نظرات