۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۲۱۶

آزمون وروی حوزه علمیه آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بیش از هزار و 450 داوطلب تحصیل در حوزه های علمیه برادران استان آذربایجان شرقی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
آزمون
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی صبح امروز در دو حوزه امتحانی تبریز و بناب با حضور بیش از 1450 نفر داوطلب در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام اصغر نقدی، معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در حاشیه این آزمون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: داوطلبان تبریزی و سایر شهرستان های همجوار در مصلای اعظم تبریز و داوطلبان تحصیل در حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب و شهرهای همجوار آن مرکز در مصلای بناب به رقابت پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: با مجموع تعداد کل داوطلبان استان که شامل حوزه علمیه بناب نیز می شود، امسال بیش از 1450 نفر علاقه مند به تحصیل در علوم حوزوی هستند که از این تعداد حدود 400 نفر پذیرش خواهند شد، البته تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته افزایشی چند درصدی داشته است.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: بر این اساس بیش از 10 درصد داوطلبان امسال دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی می باشند که مابقی با مدرک دیپلم و سیکل داوطلب تحصیل در حوزه های علمیه سراسر استان آذربایجان شرقی هستند.

همچنین حجت الاسلام صفرزاده، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این شهر اظهار داشت: حدود 370 طلبه در مصلای امام خمینی(ره) بناب به رقابت پرداختند که از این تعداد 100 طلبه با مدرک تحصیلی دیپلم پذیرش خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 500 طلبه در 10 پایه تحصیلی در حوزه علمیه بناب مشغول تحصیل علوم دینی هستند، گفت: 203 نفر از داوطلبان آزمون در بناب دارای مدرک تحصیلی دیپلم و 167 نفر با مدرک سیکل هستند که برگزیدگان آزمون با مدرک سیکل در مدارس علمیه شهرهای همجوار پذیرش می شوند.

بنا بر این گزارش، هم اکنون بیش از 2200 طلبه در حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی تحصیل می کنند، که این تعداد طلبه در 15 مدرسه علمیه به همراه مرکز تخصصی علامه امینی(ره) در سطوح یک، دو و سه مشغول فعالیت هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات