۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۴۹۰
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

سلسله همایش‌های طریق سعادت در تبریز ادامه خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ سلسله همایش‌های طریق سعادت با هدف نکوداشت مقام علما، عرفا و فضلای دینی در تبریز برگزار می شود.
طريق سعادت


عادل طاهری، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: سلسله همایش‌های طریق سعادت با هدف نکوداشت مقام علما، عرفا و فضلای دینی در گام نخست با برگزاری همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله سعادت‌پرور (پهلوانی) در تبریز آغاز شد.

وی با بیان این‎که استقبال دانشجویان و طلاب سراسر استان از این همایش در نوع خود کم‌نظیر بود، خاطرنشان کرد: نتایج این همایش نشان داد که نسل جوان به خصوص تحصیل‌کرده جامعه علاقه‌مند به آشنایی با علما و فضلای دینی و در کنار آن درک مفاهیم و تعالیم عالی تشیع هستند.

طاهری با بیان این‎که هر ترم تحصیلی، نسبت به برگزاری همایش نکوداشت یکی از علمای برجسته منطقه آذربایجان و ایران اسلامی اهتمام خواهیم داشت تصریح کرد: دشمنان نسخه های دروغین و عرفان های کاذب را برای نسل جوان جامعه پیچیده اند که در این راستا باید توجه متولیان فرهنگی و دینی بیش از گذشته جدی‌تر شود.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت اسلامی شدن دانشگاه ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت نیاز به مسأله اخلاق و معنویت گفت: اگر در این رسالت بزرگ در کنار مباحث علمی غفلت شود و دانشجوی مسلمان با دارا بودن علم و تخصص از ایمان، تزکیه و اخلاق برخوردار نباشد آن دانشگاه دیگر اسلامی نیست.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی در همین راستا برگزاری نشست های مختلفی با رویکرد توجه به مباحث اخلاقی و تزکیه نفس در محیط‌ های دانشگاهی و خوابگاه های دانشجویی را در دستور کار دارد که این برنامه ها در کنار سلسله همایش های طریق سعادت در طول سال تحصیلی اجرایی خواهد شد.

طاهری دعوت از اساتید اخلاق حوزه و برگزاری سلسله نشست های معرفتی در محیط های دانشگاهی را از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز برشمرد و گفت: برای پاسخگویی به نیاز معنوی نسل جوان بایستی به سمت تعامل با حوزه های علمیه و روحانیت آگاه حرکت کنیم.

تأکید امام جمعه اردبیل بر راه اندازی دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در اردبیل

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در دیدار با دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی بر گشایش دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در اردبیل تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، با اشاره به این‎که  استان اردبیل به دلیل پتانسیل های بالای فرهنگی شایستگی داشتن دفتری مجزا برای کمیسیون حقوق بشر اسلامی را دارد بر آمادگی مسؤولین استان اردبیل برای  گشایش این دفتر تأکید کرد.

وی با بیان این‎که از برنامه های بشردوستانه حمایت می کنیم افزود: امیدوارم دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در تهران تمهیدات لازم برای انجام این مهم را هرچه زودتر فراهم کند.

راه‌اندازی شورای امر به معروف در پایگاه‌های بسیج زنجان

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های بسیج استان زنجان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در برخی از پایگاه‌های بسیج استان راه‌اندازی شده است و اقدامات لازم را برای ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه انجام می‌دهد.

کرمی ادامه داد: بسیج علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در پایگاه‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات در جامعه انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان این‎که ائمه جماعات نماینده این شورا هستند افزود: ریش سفیدان، خانواده‌های شهدا و افراد با نفوذ محله و ضابطین در این شوراها فعالیت می‌کنند.

تخصیص بودجه ویژه نماز در ردیف بودجه سالانه ضروری است

اسدالله ضیایی، رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در ستاد اقامه نماز شهرستان عجبشیر گفت: اختصاص بودجه ای ویژه به امور نماز دستگاه های اجرایی در ردیف بودجه سالانه فرهنگی ضروری بوده و این اقدام گام مهمی در افزایش توجهات به این فریضه واجب در جامعه می شود.

وی افزود: توسعه و گسترش فرهنگ نماز در جامعه مسأله ای مهم و ضروری است و با گرایش و انس قشرهای مختلف مردم به خصوص جوانان به اقامه نماز از بسیاری از خطرات و دسیسه های شیطانی در امان خواهند ماند.

ضیایی با تأکید بر این‎که آموزش و پرورش باید به فکر نهضت نمازخانه ‌سازی در مدارس استان باشد گفت: با وجود این‎که استقبال دانش‌آموزان از برگزاری نماز جماعت در مدارس مطلوب است، اما مدارس شهری و روستایی استان با مشکل اساسی کمبود نمازخانه مواجه هستند.

وی افزود: آشنایی با نماز و توجه به اهمیت‌ آن باید از دوران کودکی آغاز شود که این مهم نیز نیازمند انجام برنامه های مختلف و بهره‎مندی از شیوه های جدید بوده که نیازمند تأمین اعتبارات مالی مورد نیاز است.

ضیایی با اعلام رضایت‎مندی از وضعیت اقامه نماز در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز در همه شهرستان های استان تشکیل و فعال بوده و در این زمینه فعالیت های خوبی انجام می دهد./935/د101/ب

ارسال نظرات