۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۲۸۷۳۳
امام جمعه مشهد:

بدحجابی ابزار دشمن برای برچیدن سفره دین از جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس، نسبت به نقشه‌های دشمنان برای ترویج بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه هشدار داد و تاکید کرد: بدحجابی فراتر از یک مساله اجتماعی و اخلاقی است.
آيت الله علم الهدي آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز 28 اردیبهشت در مراسم رونمایی از کتاب «حجاب و عفاف در بیانات آیت‌الله علم‌الهدی»، درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: جمع‌آوری مطالب پراکنده‌ای که به مناسبت‌های مختلف گفته شده و بی‌ارتباط با یکدیگر است، کار سنگینی بود که تنها جمع‌آوری نبوده بلکه تدوینی جدید است.

وی افزود: این کار به مراتب از تألیف یک کتاب مستقل سنگین‌تر بود، اما حسن آن این است که به صورت مجموعه‌ای متنوع درآمده است، نوشتن کتابی مستقل در این زمینه احساس می شد و این کتاب در عین اختصار از جامعیت خاصی برخوردار است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه خطیر بودن بد حجابی را از یک مساله اخلاقی و اجتماعی فراتر دانست و گفت: جریان حجاب در جهان امروز مساله‌ای دفاعی بوده و فراتر از مسائل اجتماعی و اخلاقی است. دشمن در صدد جمع کردن سفره دین از جامعه است و بی‌حجابی بهترین و برّنده‌ترین ابزاری است که می‌تواند دین را از جامعه جمع کند.

وی افزود: اگر با این دید به حجاب نگاه شود رویکرد به این مساله متفاوت خواهد بود و هیچ‌گاه نمی‌توان به سلسله فرهنگ‌سازی‌ها بدون پدافند فرهنگی تکیه کرد، نکته دوم اینکه ضرورت و دلواپسی نسبت به آن به مراتب قوی‌تر است و راهکار خاصی می‌خواهد که ابتکارات خاص خود را می‌طلبد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در مساله اجتماعی و اخلاقی راهکار قوی لازم نیست ولی وقتی مساله‌ای در حوزه مسائل دفاعی محسوب شد باید ابتکار خاص و راهکار ویژه برای آن داشت؛ امروز روحانیت نباید به تحلیل‌های گذشته اکتفا کند زیرا آن تحلیل‌ها در مواردی بوده که حجاب مساله اجتماعی و اخلاقی بوده است.

وی افزود: امروز فضایی امن برای خواهران در حوزه تحصیل و اشتغال مورد نیاز است، زیرا بی‌حجابی و بی‌بند و باری فضای اشتغال را نا امن می‌کند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: امروز حجاب برای دو دسته حساسیت‌برانگیز شده است، نخست مؤمنین جامعه که در مقابل بی‌‌حجابی حساس شده‌اند و دوم عده‌ای که به موضع‌گیری افتاده‌اند و اعتقاد به برخورد قاطع دارند. به عنوان مثال دانشگاه فردوسی با ممنوع کردن ورود بی‌حجابان به دانشگاه با شعارهای انحصارگرایی جنسی و مردانگی مواجه شد.

وی افزود: در شرایط کنونی، دشمن از اصطلاح انحصارگرایی جنسی در محیط دانشگاه که محل جوشش علم است استفاده کرده و حساسیتی ایجاد می‌کند که دانشجویان به منطق و استدلال در خصوص حجاب اصلا گوش نمی‌دهند، از این رو نیازمند سوژه‌های جدید هستیم تا جریان‌هایی مثل دانشگاه فردوسی پیش نیاید و دستگاه مدیریتی یک دانشگاه عقب‌نشینی نکند.

وی در پایان با اشاره به این‌که فضای امن در جامعه با براندازی بی‌حجابی ایجاد می‌شود گفت: اصطلاح تفکیک جنسیتی باید به ساماندهی حرمت خواهران تغییر یابد تا با این تعبیر ارزشی و ایده جدید، دشمن نتواند با عملیات روانی، فضای جدید سیاسی ایجاد کند./932/پ202/ج
ارسال نظرات