۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۹۳۰۳

همایش ملی اخلاق سیاسی و سیاست اخلاقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی سیاست اخلاقی و اخلاق سیاسی امروز با حضور آیت الله مجتهدشبستری و صاحب نظران عرصه علوم سیاسی در حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار شد.
عليرضا منادي نماينده مردم تبريز در مجلس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش ملی سیاست اخلاقی و اخلاق سیاسی، امروز با هدف نگرش و تبیین ارزش های الهی و اسلامی در عرصه های سیاسی آغاز به کار کرد.

علیرضا منادی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی، فصل جدیدی در معادلات سیاسی بین الملل بوده است، اظهار داشت: نظریه‌های حکومتی، سیاسی و اخلاقی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، منشور دیپلماسی کشور در عرصه های سیاسی است.

وی انقلاب اسلامی را تجلی اخلاق سیاسی و سیاست اخلاقی در جامعه بین الملل دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در سایه اخلاق سیاسی و اسلامی به دست آمده که در این میان چنین قدرت نرمی برای قدرت های غربی غیر قابل تحمل است.

وی منادی اخلاق‌مداری در عرصه سیاست را تاکید امام راحل و تئوری پردازان برجسته دینی ارزیابی کرد و افزود: تاریخ انقلاب اسلامی گویای چگونگی سیاست دولت ایران با جامعه بین الملل بوده است، از این رو امروز شاهد الگوگیری ملت های دیگر کشورهای جهان برای برقراری حکومتی بر پایه دین و اخلاق هستیم.

وی در ادامه با تشریح نقش آذربایجان به خصوص تبریز در تاریخ سیاسی کشور اظهار داشت: بر اساس شواهد و مستندات تاریخی و سیاسی تبریز دموکراسی را به ایران هدیه کرد، در شرایطی که ایران در زمان جنبش مشروطه از نظر سیاسی یکی از دوران تاریک خود را سپری می کرد و این جنبش مردمی می رفت به شکست بیانجامد، مردم دین‌دار تبریز اجازه ندادند نهضت مشروطه منجر به شکست شده و آرمان های آن از بین برود.

همچنین عزیز جوان پور، دبیر این همایش ملی با ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه اظهار داشت: بیش از یکصد مقاله علمی از دانشگاه های مختلف ایران به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که از میان آنها با داوری استادان علوم سیاسی 50 مقاله برگزیده شد و از میان این تعداد 15 مقاله به صورت شفاهی در طول برگزاری همایش ارائه می شود.

وی ادامه داد: طی این همایش اساتید علوم سیاسی به بحث و تبادل نظر پیرامون مفاهیم و مبانی، رویکردهای نظری، مولفه های سیاست اخلاقی و خارجی در سیاست داخلی جمهوری اسلامی و چشم انداز سیاست اخلاقی در عرصه سیاست داخلی و بین المللی می پردازند.

به گفته جوان پور تبیین آرا و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب از مهم ترین اهداف این همایش است.
 
وی افزود: در اندیشه غیر اسلامی، سیاست چیزی جز مکر و فریب نیست در حالی که در سیره ائمه اطهار(ع)، پیامبر اکرم(ص) و تاریخ اسلام نمونه های کاملی از حضور اخلاق در کنار سیاست مشهود است.

وی تصریح کرد: هدف از برپایی این همایش تبیین اسلام به عنوان دین سیاسی و اخلاقی است و در آن همچنین به نقد و ارائه پاسخ به مکاتب سکولاریزم، مدرنیزم و لیبرالیسم پرداخته خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات