۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۲۹۳۱۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بیعت با ولایت شرط ایمان واقعی از دیدگاه امام محمد باقر بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام محمد باقر(ع) شرط ایمان واقعی را در بیعت و تبعیت از ولایت می دانستند، خاطرنشان کرد: ایشان بیعت با ولایت را زمینه ساز دستیابی به دیگر ارکان اسلام عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
حجت‌الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به نقش ارزنده امام باقر(ع) در بسط و گسترش احکام ناب اسلامی اشاره کرد و با بیان این‌که دوران امامت امام محمد باقر اوج نابسامانی و آشوب بود، گفت: آن امام همام توانست افزون بر حفظ و حراست از گنجینه های معارف اسلامی، زمینه ترویج آن را در جامعه فراهم کند.

وی با بیان این‌که تلاش های گسترده امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) ذخیره گرانبهایی از معارف شیعی را به وجود آورد، خاطرنشان کرد: احکام ناب اسلامی که امروز برقرار است به دلیل مجاهدت های آن امام همام و دیگر ائمه اطهار(ع) است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این‌که جامعه اسلامی در عصر امامت امام محمد باقر(ع) با مرحله حساسی از حیات خود روبرو بود، گفت: ایشان در آن دوران با تعالیم خود به خوبی توانست نقش و وظایف امامت را در جامعه انجام دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امام محمد باقر(ع) اسلام را بر هفت رکن می دانستند، بیان داشت: از نظر ایشان ولایت، طهارت، نماز، زکات، روزه، حج و جهاد ارکان مهم اسلام ناب بود که ولایت بر همه آنها اولویت داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به این‌که امام محمد باقر(ع) شرط ایمان واقعی را در بیعت و تبعیت از ولایت می دانستند، خاطرنشان کرد: ایشان بیعت با ولایت را زمینه ساز دستیابی به دیگر ارکان اسلام عنوان کرد.

امام جمعه بهشهر به نقش امام محمد باقر(ع) در بنیانگذاری فقه شیعی اشاره کرد و با بیان این‌که قبل از امامت ایشان مردم تنها با برخی احکام بسیار ساده آشنا بودند، گفت: آن امام همام در دوران خلافت خود احکام ناب اسلامی را به مردم آموخت و آنها را شریعت محمدی آشنا کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پرورش شاگردان بسیاری در مکتب امام محمد باقر(ع)، افزود: هر یک از تعلیم یافتگان مکتب ایشان بعدها به عنوان شخصیت‌های تراز اولی در جامعه اسلامی تبدیل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری با بیان این‌که امام محمد باقر(ع) با دعوت مردم به اسلام ناب محمدی و بیان احکام متعالی شریعت اسلام، پایه های حکومت بنی امیه را متزلزل کرد، ادامه داد: دوران امام محمد باقر و امام جعفر صادق(ع) فرصت مناسبی برای گسترش اسلام ناب بود.

امام جمعه بهشهر تربیت شاگردان در علوم مختلف و شناسایی استعدادها و تربیت آنها در مسیر استعدادهای‌شان را از دیگر خصوصیات امام محمدباقر(ع) دانست و بیان داشت: آن امام همام در طب، کلام، اقتصاد، سیاست، کیمیا و ریاضی شاگردان بسیاری داشتند.

وی با تأکید بر این‌که امام محمد باقر(ع) افزون بر مسائل علمی به مقوله اخلاقی و معنویت نیز توجه خاصی داشتند، افزود: ایشان در کنار علم آموزی و پرورش شاگردان، در جهت خلوص و بندگی نیز الگو بودند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که در دوران امام محمد باقر(ع) احادیث بسیاری نگاشته شد، گفت: این مسأله نشان دهنده ترویج و توزیع گسترده احادیث و روایات در دوران آن امام است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام محمد باقر(ع) با گسترش علوم دینی و تقویت دانش مردم زمینه بیداری و هوشیاری آنها را فراهم کرد، بیان داشت: تلاش های علمی امام باقر(ع) در نهایت زمینه ساز سرنگونی حکومت بنی امیه را فراهم کرد./950/ت303/ج
ارسال نظرات