۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۲۹۵۷۷
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

نمایشگاه رسانه‎های دیجیتال تبریز به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ پایان نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تبریز و بازدید 20 هزار دانش آموز از امامزادگان تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، محمد دادی، معاون فرهنگی هنری اداره کل در آیین اختتامیه این نمایشگاه که با حضور اصحاب رسانه و جمعی از شرکت کنندگان در نمایشگاه برگزار شد، بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه‌ رسانه‌های دیجیتال و نهادینه شدن استفاده صحیح از فضای مجازی در جامعه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان به عنوان مخاطبان اصلی اینترنت و فضای سایبر در معرض هجمه‌های فرهنگی مختلفی قرار دارند و بر این اساس تولیدات داخلی مبتنی بر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و ایرانی می‌تواند نقش بسزایی در سالم‌سازی فضای مجازی ایفا کند.

دادی این نمایشگاه را از لحاظ کمی و کیفی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حضور یکصد غرفه از تولیدات فعالان عرصه دیجیتال و ارائه آخرین محصولات این حوزه، محیطی را برای ایجاد همدلی و هم ‌افزایی بین پدیدآورندگان تولیدات در حوزه رسانه ‌های دیجیتال و همچنین حمایت از افراد، مراکز، موسسات و شرکت های فعال در حوزه تولید محصولات فرهنگی و هنری فراهم آورد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم از ده غرفه برتر نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال شامل غرفه های نصر نیوز، آذر سپهر ایرانیان، جردن سافت، حامی سافت، پر آموزی، آناج، داده پرداز نستوه، موسسه موعود عصر، پدیده پردازشگران غرب، ناشتا و از شرکت آذر رجا با اهدای تندیس ویژه نمایشگاه و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال تبریز از سوم تا هفتم خردادماه جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار شد.

آغاز جشنواره علمی و پژوهشی فرهنگیان بسیجی در تبریز

علی امامی، دبیر جشنواره استانی علمی و پژوهشی فرهنگیان بسیجی، هدف از برگزاری این جشنواره را استعداد یابی بسیجیان فرهنگی اهل قلم بیان کرد و گفت: 400 اثر از فرهنگیان در دو بخش پژوهشی و علمی در محورهای بسیج، انقلاب اسلامی، جهاد اقتصادی و بیداری اسلامی به دبیر خانه جشنواره ارسال شده بود.

وی افزود: از بین این تعداد مقاله ارسالی، 10 اثر از سوی داوران جشنواره به عنوان آثار برتر انتخاب شده که از میان آنها پنج نفر از فاتحان خرمشهر در این مراسم تجلیل شدند.

وی نقش رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس را موثر دانست و گفت: رزمندگان با توکل به خدا و اطاعت از امام راحل (ره) با فداکاری بیشتر توانستند در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کرده و موجب پیروزی این مرز و بوم شوند.

گفتنی است، نهمین جشنواره استانی علمی و پژوهشی فرهنگیان بسیجی روز دوشنبه در تبریز برگزار شد.

20 هزار دانش آموز از امامزادگان تبریز بازدید کردند

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 هزار دانش آموز از امامزادگان تبریز بازدید و زیارت کردند.

وی با بیان این‌که اجرای این طرح در راستای ترویج فرهنگ گردشگری دینی می باشد گفت: دانش آموزان تبریزی در اجرای این طرح از امامزاده سید حمزه(ع) و سید جمال(ع) تبریز بازدید و زیارت کردند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که دانش آموزان با حضور در جوار نوادگان ائمه اطهار به زیارت و اجرای برنامه های دینی و فرهنگی پرداختند ابراز کرد: بازدید این دانش آموزان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و آموزش و پرورش استان اجرا شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: استفاده جوانان از فضای معنوی امامزادگان و تحقق فرمایشات رهبری در تبدیل این اماکن مقدس به قطب های فرهنگی از اهداف مهم اجرای این طرح است.

روابط عمومی ها خلاق و نوآور باشند

سرهنگ علی اصغری، مسوول روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا  امروز در نشست تخصصی مسئولان روابط عمومی سپاه عاشورا افزود: روابط عمومی و تبلیغات سپاه، نقش مؤثری در فضاسازی‌ و ایجاد فضای پرشور و نشاط و معنوی در مجموعه‌های سپاه و بسیج دارد.

وی تاکید کرد: هر چقدر بتوانیم با اتکا بر نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها از برنامه‌های کلیشه‌ای و متداول دور شویم، بهتر خواهیم توانست دایره جذب افراد به خصوص نسل جوان را که در قالب سرباز در مجموعه‌های ما حضور دارند، گسترده‌تر کرده و فضای معنوی ایجاد کنیم.

اصغری، روابط عمومی را قلب تپنده هر مجموعه دانست و اظهار کرد: روابط عمومی و تبلیغات و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی بسیج و سپاه باید برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دینی، ورزشی و هنری را همچون خون در رگ های مجموعه خود تزریق کنند تا بتوان شاهد نشاط، شکوفایی و انبساط در مجموعه ها شد.

وی ادامه داد: روابط عمومی ها باید تنها به ابلاغیه‌ها اکتفا نکنند و در کنار آن با نوآوری و خلاقیت، روح نشاط را در مجموعه‌های خود بدمند.

اصغری گفت: باید تلاش کنیم، هنرمندانه، آموزه‌های دینی و انقلابی بزرگان را در قالب بنر، سی دی، فیلم و نشریه منتشر کرد تا بتوانیم به تکلیف الهی و وظایف سازمانی خود عمل کنیم./935/پ203/ب

ارسال نظرات