۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۹۶۴۲
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی:

تجهیز 70 درصد بقاع متبرک خراسان شمالی نیازمند مشارکت مردمی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بیش از هفتاد درصد امامزاده های استان فاقد منبع درآمد هستند و برای تجهیز این بقاع متبرکه نقش مشارکت مردم بسیار مهم است.
امامزاده


حجت الاسلام رضا حسن زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به امکانات موجود امامزاده های استان بیان داشت: بیش از هفتاد درصد امامزاده های استان فاقد منبع درآمد هستند و برای تجهیز این بقاع متبرکه نقش مشارکت مردم بسیار مهم است.وی ادامه داد: چهل بقعه متبرکه در شهرستان بجنورد مرکز استان و در کل استان 154 بقعه متبرکه وجود دارد.

وی با اشاره به طرح های عمرانی در امامزاده ها خاطرنشان کرد: طرح های عمرانی در بقاع متبرکه استان در حال اجرا است که به جهت کمبود بودجه عمرانی روند آن کمی کند است، از سوی اداره کل اقداماتی از قبیل ساخت تربت خانه، ساخت شبستان و امکانات بهداشتی زوار در اطراف بقاع متبرکه انجام گرفته که امید است ثمربخش باشد.

حجت الاسلام حسن زاده با تأکید بر اجرای برنامه های جانبی تابستانه در بقاع متبرکه شاخص استان ابراز داشت: در ایام خاص همچون تابستان، اعیاد، شهادت ها و یوم الله در بقاع متبرکه برنامه های فرهنگی برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: امسال طرح نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه در کشور برگزار می شود که در استان خراسان شمالی به سهم خود در 37 امامزاده شاخص این طرح را همراه با اقامه نماز، پاسخ گویی به سؤالات شرعی، پاسخگویی به شبهات و مشاوره خانواده برگزار می کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی درباره گرایش جوانان به فرهنگ وقف اظهار داشت: سازمان اوقاف رویکرد خوبی در زمینه وقت دارد و با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی تحت عناوین مختلف، برگزاری مسابقات سراسری، نشست‏های صنفی وقف، سمت و سو دادن به وقف و ساماندهی و نظارت بر بحث اجرای نیات واقفان و خیرین و برگزاری پرشکوه هفته وقف باعث توجه و گرایش هر بیشتر جوانان به مساله وقف شده است.

حجت الاسلام حسن زاده در پایان گفت: در آینده ای نه چندان دور در پایگاه اینترنتی اداره کل اوقاف و امور خیریه با رویکرد شناسایی بقاع متبرکه به معرفی امامزادگان خواهیم پرداخت./966/ت303/س

ارسال نظرات