۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۳۶

برگزاری کارگاه مهارت‎های بیان تفسیر ویژه ائمه جماعات آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ کارگاه سه روزه کسب مهارت‎های بیان تفسیر قرآن کریم ویژه ائمه جماعات مساجد آذربایجان‌شرقی در تبریز آغاز شده است.
کارگاه مهارت هاي بيان تفسير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی احمدی، استاد تفسیر قرآن کریم اعزامی از قم، امروز در سخنانی بر اهمیت ارائه درست مفاهیم و پیام های قرآنی در قالب تفسیر تأکید کرد و اظهار داشت: تفسیر قرآن باید به شکل جذاب و فنی بیان شود تا بتواند جوانان را جذب و هدایت کند.

وی با اشاره به اهمیت ارایه درست مفاهیم و پیام های قرآنی در قالب تفسیر گفت: مفسران این کتاب عظیم برای تاثیرگذاری بیشتر در مخاطبان باید با فن بیان تفسیر آشنا بوده و بر دسته‌بندی و نظم بیان تسلط داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی، با استناد به حدیث شریفی از حضرت امام رضا(ع) افزود: اگر معارف دینی و قرآنی و زیبائی های دین به درستی ارائه شود، مورد استقبال و پذیرش عموم واقع می شود، در غیر این‌صورت موجب دل‌زدگی جوانان ار معارف قرآنی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: جلسات تفسیر قرآن کریم باید مورد توجه بیشتر قرار گرفته و با برنامه‌ریزی منسجم برگزار شود تا جوانان و نوجوانان تمام نیازهای روحی و پاسخ‌های منطقی درباره دین اسلام را از این جلسات دریافت کنند.

همچنین محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در حاشیه آغاز این دوره آموزشی گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کارگاه مهارت های بیان تفسیر ویژه ائمه جماعات مساجد آذربایجان‌شرقی به همت کانون فرهنگی هنری طفلان مسلم (کانون تخصصی قرآن) و با مشارکت مرکز تخصصی تفسیر قم برگزار خواهد شد.

وی توسعه ارتباط و انس با تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، تقویت و تربیت کادر متخصص تفسیر قرآنی، توسعه فرهنگ قرآنی درکانون ها و مساجد و همچنین تکمیل و ارتقای طرح تلاوت نور را از جمله اهداف این کارگاه برشمرد و تصریح کرد: این دوره به صورت حضوری به مدت 44 ساعت آموزشی زیر نظر حجت الاسلام کلباسی برگزار می شود.

هادی‌نیا برگزاری کارگاه های مهارت های بیان تفسیر، توسعه فرهنگ تفسیر و فن ترجمه در مساجد کشور به عنوان یک طرح ملی، توسعه فرهنگ آموزش تفسیر به ائمه جماعات و ایجاد شبکه مفسران مساجد و یکسان سازی آموزشی طرح تفسیر مساجد را از دیگر اهداف این دوره آموزشی اعلام کرد.

وی افزود: محتوای آموزشی دوره؛ مهارت های بیان تفسیر روزانه قرآن کریم طبق برنامه مرکز تخصصی تفسیر قم است که در روزهای 10 تا 12 ماه جاری با حضور 50 نفر از ائمه جماعات و مربیان قرآنی کانون های مساجد آذربایجان شرقی در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می شود.

هادی‌نیا با بیان این که پس از حضور در کلاس های نظری و عملی در آزمون پایان دوره شرکت می کنند، گفت: روش های تفسیر، اصول و مبانی تفسیر، قالب های عرضه تفسیر، روش دسته بندی موضوعی، لغزش در ترجمه، جذاب سازی کلاس، روش کلاس‌داری، قرآن و کودک از جمله موضوعات پیش بینی شده برای طرح در این دوره هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات