۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۲۹۸۷۷
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

امام خمینی عالمی مجاهد و آگاه به زمان بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: امروز شاهد تحقق فرمایشات آن رهبر مستضعفان عالم هستیم، باید قدر، ارزش، نقش و جایگاه ولی فقیه را بدانیم و در تبعیت از رهنمودهای ایشان فرصت‌سوزی نکنیم.
حجت الاسلام محمود لطيفي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای 15خرداد، روز گذشته با حضور جمعی از فرهنگیان نواحی پنج‌گانه و اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی، در سخنانی با تشریح ابعاد شخصیتی امام راحل اظهار داشت: امام راحل عالمی مجاهد، فقیهی آگاه به زمان و سیاست‌مداری تربیت یافته در مکتب اسلام بود.

وی با تاکید بر این‌که امام، عالمی جلوتر از زمان و دوران خود بود، تصریح کرد: اگر امروز شاهد پیش‌بینی های دقیق و تحقق فرمایشات آن رهبر مستضعفان عالم هستیم، باید قدر، ارزش، نقش و جایگاه ولی فقیه را بدانیم و در تبعیت از رهنمودهای ایشان فرصت‌سوزی نکنیم.

مدیر استانی حزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بسیاری از فرائض و احکام فراموش شده اسلام را احیا کرد افزود: تولی و تبری دو اصل اساسی و مورد تاکید اسلام در جامعه بود که امام خمینی با انقلاب اسلامی ضمن احیای این فرائض دینی بر جهان‌شمولی احکام اسلامی تاکید داشت.

حجت الاسلام لطیفی ادامه داد: امام راحل در همان مسیری حرکت کرد که مورد تاکید رسول الله، قرآن و ائمه معصومین(ع) بود و هیچ‌گاه مصالح نظام و امت اسلامی را به منفعت های گروهی و حزبی افرادی که ادعای انقلابی بودن را داشتند، واگذار نکرد.

وی با اشاره به جایگاه علم و فرهنگ در دیدگاه امام راحل خاطرنشان کرد: فرهنگ هر جامعه هویت آن جامعه را تشکیل می‌دهد و اگر مشکل فرهنگی جامعه حل شود، سایر مسائل نیز حل می‌شود، از این رو امام خمینی(ره) می‌فرمودند؛ علم جهت‌دار باید اداره کننده امور باشد.

حجت الاسلام لطیفی افزود: نگرش امام راحل به جایگاه فرهنگ و تعلیم و تربیت اسلامی بسیار ارزشمند و راهگشا است، هنوز پس از 23 سال از ارتحال ملکوتی آن عالم فرزانه رهنمودهایشان در عرصه‌ آسیب‌شناسی تعلیم و تربیت اسلامی و ارائه راهکارهای مقابله با فرهنگ منحط غربی راه‌حل بسایری از معضلات جامعه است.

همچنین اسماعیل دخیلی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در سخنانی اندیشه‌های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب را بنیه اصلی نظام آموزش و پرورش در کشور دانست و گفت: امام اندیشه الهی خود را با تشکیل حکومت اسلامی تعریف کرد و برای تداوم این نظام اسلامی نیز رهنمودهایی داشته است.

وی با تشریح تفاوت‌های نظام ولایی ایران با دیگر حکومت‌های سیاسی در جهان تصریح کرد: بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران بر مردم‌سالاری دینی معتقد بود، بدین معنا که پایه‌های حکومت بایستی بر رهبری الهی و اراده مردم استوار باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات