۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۲۹۹۳۳
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه:

عده ای زیاده خواه با چنگ انداختن به بیت المال به مردم خیانت می کنند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مردم حقایق دین را از مکتب اسلام آموخته اند نه از هیج مکتب دیگری و نه از مکتب ایرانی گفت: دین امانتی الهی در دست مردم است و شهدا از مردم توقع دارند تا راه آنها را ادامه دهند و در برابر زیاده خواهان ایستادگی کنند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) شب گذشته در مراسم وداع با 96 شهید دفاع مقدس در میدان امام خمینی(ره) قم، با اشاره به اینکه ایام با برکت ماه رجب با حضور شهیدان جنگ تحمیلی مقارن شده است، گفت: شهیدان با حضور خود در شهرهای ایران فضای کشور را عطر آگین کردند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به آیاتی از قرآن، مقام شهید را رفیع توصیف کرد و ابراز داشت: شهیدان سرزمین ها را با حضور خود معطر و طاهر می کنند و باید منتظر نزول نعمت های الهی در اثر این حضور در کشور باشیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم حقایق دین را از مکتب اسلام آموخته اند نه از هیج مکتب دیگری و نه از مکتب ایرانی، اظهار کرد: اسلام و اهل بیت(ع) چیزهایی را به مردم یاد داده اند که در هیچ مکتب دیگری وجود ندارد، کدام مکتب است که شهید را مانند اسلام توصیف کند.

وی با اشاره به آیات و روایاتی، مقام والای شهید در اسلام را مورد توجه قرار داد و به تفاوت مکتب اسلام با دیگر مکتب ها پرداخت و گفت: اسلام اعتقاد دارد بدن انسان پس از مرگ نمی پوسد و از پوست خود خارج می شود و به عالم دیگر می رود، اما مکاتب دیگر گمان می کنند که انسان با مرگ از بین می رود و مانند میوه فاسد با او برخورد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: از این رو در مکاتب دیگر چون انسان را بعد از مرگ فانی می دانند در دنیا به فکر حلال و حرام نیستند و در پی جمع آوری مال و اموال دست به هر کاری می زنند، به بیت المال چنگ می زنند و برای رسیدن به اهداف خود به کشور و مردم خیانت می کنند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اضافه کرد: اما در یک کشور و جامعه ای که به فرهنگ شهادت و معاد ایمان دارند اجازه نمی دهند چنین خیانت هایی به کشورشان شود.

امام جمعه قم شهیدان را لشکریان خدا توصیف کرد و ابراز داشت: این رادمردان برای عزت اسلام و مردم کشورشان از جان خود گذشتند و از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کردند و امروز دوباره به میهن بازگشته اند و با عطر دل انگیز خود فضای کشور را معطر کرده و با مردم سخن می گویند.

وی فلسفه جنگ و شهادت را امتحان الهی از بندگان عنوان کرد و گفت: اگر خدا می خواست، بدون حضور رزمندگان در جبهه ها دشمنان اسلام را نابود می کرد اما خدا مومنان را بوسیله برخی دیگر امتحان کرد و اخلاص آنها را مورد آزمایش قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: خدا می توانست غرب را مانند شرق ملحد نابود کند، اما می خواهد بندگان خود را بیازماید و رزمندگان ما از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند، وقتی خرمشهر آزاد شد امام خمینی(ره) با پیام و رزمندگان با تکبیرهای خود اذعان کردند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

امام جمعه قم تصریح کرد: مردم در حالی در مراسم وداع با شهدا حاضر شدند که در کشور عده ای زیاده خواه، مطرب و خوش گذران چنگ به بیت المال انداخته و به مردم خیانت می کنند اما مردم با بصیرت هستند و از آنها ابراز انزجار می کنند.

وی با بیان اینکه این شهیدان و شهیدان 15 خرداد 42 با خدا معامله کردند، عنوان کرد: مردم بدانند که دین امانت الهی در دست آنها است و باید از آن با جان و مال خود حفاظت کنند، سخن شهدا این است؛ ما به وظیفه خود عمل کردیم و امروز امیدمان به کسانی است که حضور دارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در هر معامله با ارزشی باید شش شرط فروشنده، خریدار، بها، جنس مورد معامله، شاهد و سند و قباله در آن لحاظ شود، ابراز داشت: شهدا با خدا معامله کردند و به بیان قرآن در این معامله، مومنان فروشنده، خدا خریدار، جنس مورد معامله جان و اموال مومنان، قیمت و بهای این کالای گرانقمیت بهشت، شاهدان این معامله انبیا الهی و قباله این داد و ستد قرآن، انجیل و تورات است./927/پ202/ج


ارسال نظرات