۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۳۰۰۷۰
امام جمعه موقت اهواز:

مردم به رهبر معظم انقلاب اعتمادی آمیخته با اعتقاد دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که امام علی‌(ع) محور امت اسلامی است و ولایت فقیه استمرار ولایت امیرمؤمنان‌(ع) است، گفت: مردم به رهبر معظم انقلاب اعتمادی آمیخته با اعتقاد دارند.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي


حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک 13 رجب، سالروز ولادت با سعادت امیرمؤمنان امام علی‌(ع)، مصادف شدن این روز خجسته با سالروز انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به زعامت و رهبری امت اسلامی را درس‌آموز توصیف کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که بزرگ‌ترین درس و پیام مکتب سیاسی الهی امام‌ خمینی(ره) امامت بود، به تبیین اهمیت مسأله امامت و ولایت پرداخت و گفت: امام راحل نظام سیاسی نوینی را به نام «امت و امامت» به جهان بحران زده معرفی کردند که اساسا غرب نسبت به آن بیگانه و جهانیان با آن ناآشنا بودند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: امام خمینی‌(ره) با اقتدای به امام علی‌(ع)، حضرت زهرا‌(س) و فرزندان طاهرین ایشان درس بسیار بزرگی را به عالم بشریت دادند و آن این بود که تنها راه نجات بشریت معاصر توجه به آموزه‌های عمیق مکتب اهل بیت‌ عصمت و طهارت(ع) است.

وی نظام‌سازی براساس مدل پیشنهادی اسلام ناب یعنی مدل امت و امامت را مدنظر امام خمینی‌(ره) دانست و ابراز داشت: مدل امت و امامت، آن چیزی بود که اسلام از ابتدا بر آن تأکید داشت و پیامبر اکرم‌(ص) درباره آن زمینه‌سازی کرد و پیام ولادت امام علی‌(ع) در کعبه هم این موضوع بود.

حجت‌الاسلام حاجتی با اشاره به سفر «عبدالفتاح عبدالمقصود» از علمای اهل سنت مصر در ابتدای انقلاب اسلامی به قم که با دعوت شهید مطهری صورت گرفته بود، افزود: وی در جمع تعدادی از علمای قم سؤالی را مطرح کرد، اما خود به این سؤال پاسخ داد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان اضافه کرد: این دانشمند مصری پرسیده بود که «چرا امام علی‌(ع) در کعبه به دنیا آمد؟» و خود بعد از تأملی پاسخ داد «خداوند سبحان می‌خواست این پیام را به مردم بفرستد که ای مردم همان‌گونه که دور کعبه طواف می‌کنید به گرد علی‌(ع) و امامت آن حضرت طواف کنید».

وی با بیان این‌که امام علی‌(ع) محور امت اسلامی است و ولایت فقیه استمرار ولایت امیرمؤمنان‌(ع) است، گفت: بزرگ‌ترین درس و هدیه ‌امام راحل برای بشریت ولایت فقیه بود که در واقع متصل به ولایت مطلقه امام زمان(عج) است و اکنون بسیاری از متفکران جهان به ویژه جهان اسلام به این نظریه متمایل شده‌اند.

حجت‌الاسلام حاجتی با اشاره به چاپ مطلبی در نشریه آمریکایی «یو اس ای تودی» که به تازگی منتشر و در آن آمده است که بزرگ‌ترین مشکل آمریکا در ایران، وجود یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نقشه راه را به خوبی می‌شناسند و مردم به ایشان اعتمادی آمیخته با اعتقاد دارند.

وی اظهار داشت: هدیه بزرگ امام خمینی‌(ره) که به بازخوانی و بازتولید این آموزه در قالب نظریه امت و امامت پرداختند، امروز این‌گونه از سوی دشمنان اعتراف می‌شود و این همان درس بزرگ روز ولادت امیرمؤمنان‌ امام علی(ع) در درون کعبه است.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: بزرگ‌ترین درس و پیام ولادت امام علی‌(ع) در درون کعبه این بود که ای مردمِ طواف کننده، به دور امام علی‌(ع)، اولاد علی‌(ع) و تفکرات و راهنمایی‌های ایشان طواف کنید و از این دایره قدمی تخطی نکنید تا طواف زندگی شما دچار مشکل نشود. /920/ت302/ج

ارسال نظرات