۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۳۰۲۶۴
آیت‌الله شبستری:

تضعیف دولت سوریه به ضرر جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه حکام خودفروخته منطقه منافع خود را در هم پیمانی با دولت های استکباری می دانند، تضعیف دولت سوریه را به ضرر جهان اسلام ارزیابی کرد.
آيت الله مجتهدشبستري آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع معتکفان تبریز اظهار داشت: معتکفان از خواندن دعاهای عمومی غفلت نکنند.

وی با بیان این‌که مردم مظلوم بحرین نیازمند دعاهای خیر معتکفان جهان اسلام هستند، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این سنت حسنه برای پیروزی مقاومت مردم بحرین در مقابل رژیم آل خلیفه و آل سعود دعا کنند، چراکه شواهد و قرائن از توفیق شیعیان این کشور حکایت دارد.

امام جمعه تبریز همچنین با تشریح وضعیت موجود در سوریه تصریح کرد: شرایط در این کشور بسیار پیچیده شده است و حکام خودفروخته عربی با دولت‌های استکباری غرب هم‌پیمان شده اند تا دولت سوریه را سرنگون و وابستگان خود را بر سر کار آورند.

آیت‌الله شبستری با تاکید بر این‌که دولت سوریه در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارد، اظهار داشت: تضعیف این دولت به ضرر جهان اسلام و ایران است، مساله‌ای که دولت‌های عربی تا از درک آن غافل هستند و یا منافع خود را از دست‌رفته می بینند.

وی در ادامه با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال حضرت زینب(س) تصریح کرد: شروط ضمن عقد آن بانوی نمونه اسلام هنگام ازدواج، نشان از اوج ولایت‌مداری و دوستداری ایشان نسبت به برادر و امام خویش است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آن حضرت هنگام ازدواج شرط کرد که هر روز به دیدار برادرش حسین(ع) برود و هر گاه آن امام همام قصد سفری داشتند، حضرت زینب(س) نیز ایشان را همراهی کند، گویا آن بانوی مکرم اسلام نسبت به حوادث روز عاشورا آگاه بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصادف شدن ایام البیض امسال با سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(ره) گفت: باید افزون بر توجه به بینش سیاسی امام راحل به بعد عبودیت و بندگی امام راحل نیز توجه شود، امام خمینی (ره)تنها کسی بود که توانست مفاتیح را به صورت کاربردی در جامعه اسلامی پیاده کند.

وی با اشاره به فواید سنت حسنه اعتکاف گفت: اشتغالات روزمره دنیوی موجب غفلت از یاد خداوند تبارک و تعالی و غفلت از یاد خدا آفت و مانع بزرگی در سیر تکاملی انسان است، هیچ مؤمنی به خدا تقرب پیدا نمی کند مگر به وسیله انجام فرایض واجبات که وظیفه همه مسلمانان است./935/پ202/ج

ارسال نظرات