۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۳۰۳۴۴

کارکردهای فرهنگی و هنری مساجد مورد بررسی قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ همایش یک روزه بررسی کارکردهای فرهنگی و هنری مساجد با هدف بررسی نقش کانون‌های مساجد در بناب برگزار شد.
کانون هاي مساجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با برگزاری همایش یک روزه بررسی کارکردهای فرهنگی و هنری مساجد، از 20 فعال فرهنگی، ائمه جماعات و مدیران مسؤول کانون‌های مساجد و 20 مکبر مسجد شهر بناب تجلیل به‌عمل آمد.

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی در سخنانی توجه و احیای کارکرد اصلی مساجد را مهم ترین هدف فعالیت کانون های مساجد دانست و اظهار داشت: اگر مدیریت هیأت امنای مساجد به هنرمندان واگذار شود، قطعاً پاسخگویی به نیازهای جوانان و نوجوانان نیز تسریع می‌یابد.

وی با تاکید بر این‌که اصلی‌ترین کارکرد کانون‌ها جذب جوانان به مساجد است، تصریح کرد: هیأت امنای مساجد نباید خواسته‌های خود را در مساجد به اعضای جوان کانون‌های فرهنگی هنری تحمیل کنند، بلکه باید در جذب و هدایت جوانان گام بردارند.

هادی‌نیا با بیان این‌که اداره کانون های مساجد بر عهده خادمان افتخاری منتخب از سوی هیأت امنای مساجد است، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهادی مردمی هستند، از این رو مردم باید در تجهیز این مکان‌های مقدس پیشگام باشند و در این راه بیش از دولت همت کنند.

همچنین فریدون نبی‌قدیم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب در سخنانی سریع‌ترین و مؤثرترین روش برای افزایش قرائت‌خانه‌ها را افزایش کانون‌های مساجد دانست و اظهار داشت: بناب از شهرهای محروم استان در زمینه کتابخانه و قرائت‌خانه است و اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای این شهرستان نیست.

وی خواستار تجهیز و تقویت کانون‌ها و قرائت‌خانه های مساجد بناب شد و گفت: تا سال 88، تعداد هشت کانون فرهنگی مساجد در این شهرستان فعال بود که هم‌اکنون تعداد کانون‌های فرهنگی فعال شهرستان به 18 کانون افزایش یافته و 2 کانون جدید نیز به‌زودی ایجاد خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب در پایان تصریح کرد: دو خانه‌ فرهنگ دیجیتال در شهرستان بناب فعال است که برای تجهیز آنها 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات