۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۰۴۲۱
معاون قضایی دادستان کل کشور:

تساهل و تسامح مغایر با سیاست‌های ابلاغی رهبری است

خبرگزاری رسا ـ معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: هرگونه تساهل و تسامح در مورد قاچاق و همچنین نگهداری و مصرف مواد مخدر مغایر با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.
تساهل و تسامح مغایر با سیاست‌های ابلاغی رهبری است
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان‌شرقی، حسین ذبحی، معاون قضایی دادستان کل کشور، روز گذشته در نشست هم‌اندیشی پیرامون جرایم مرتبط با مواد مخدر و روانگردان‌ها با اشاره به فراز و نشیب‌های مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر و همچنین قوانینی که در این زمینه تصویب و اصلاح شده‌اند، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق، توزیع و مصرف مواد مخدر از مسائلی بود که از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه بی‌امان، جدی و قاطع صورت گرفت.

وی با بیان این که در این راه شاهد فراز و نشیب‌هایی در تصویب و اجرای قوانین بوده‌ایم، تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر و قاچاق این ماده افیونی همواره در راس سیاست های نظام اسلامی بوده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه به جدیت نظام جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اشاره کرد و گفت: هرگونه تساهل و تسامح در مورد قاچاق، نگهداری و مصرف مواد مخدر مغایر با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

همچنین موسی خلیل‌اللهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز در ابتدای این جلسه به شهدای راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار خود دارد و دوستان و حتی دشمنان ما هم به این مسئله اذعان دارند به ویژه که 3 هزار و 700 نفر نیز در این راه به شهادت رسیده‌اند که این خود موید جدیت ایران اسلامی در این مسیر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر تنها مبارزه با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر نیست بلکه باید زمینه تقاضای مصرف اینگونه مواد را نیز از بین برد و این دو باید در کنار هم پیگیری شوند تا به نتیجه مطلوب برسیم./935/د102/ب
ارسال نظرات