۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۳۰۷۰۱
آیت الله علوی گرگانی:

تنوع و جذابیت روش‌های حفظ قرآن موجب غفلت از تدبر در آن نشود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی مهم ترین کار قرآنی را تدبر در آیات دانست و گفت: این روش های متنوع و جذاب حفظ خوب است ولی هدف اصلی قرآن تدبر در کلام خداوند است.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار محمدتقی خان حافظ قرآن از کشور پاکستان، تدبر در قرآن را مهم‌ترین کار قرآنی دانست و افزود: استفاده از روش‌های متنوع و جذاب حفظ قرآن خوب است، اما آنچه که اهمیت بالاتری دارد به تصریح قرآن، تدبر و تفکر در آیات الهی است.

وی افزود: در قرآن سلسله خصوصیاتی وجود دارد که در هیچ کتاب آسمانی پیدا نمی شود و هر بار که آیه ای را مجددا می خوانیم مطلب جدیدی دریافت می کنیم.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم درباره جامعیت قرآن کریم، اظهار داشت: طبق فرمایش خداوند هیچ تر و خشکی نیست مگر این‌که در قرآن آمده است، این کتاب از گذشته و آینده خبر می دهد و برای زمان حال نیز برنامه و مطالب به روز دارد، مطلبی که ما از قرآن می فهمیم در برابر عظمت این کتاب آسمانی همچون قطره‌ای از دریا است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت جایگاه پدر و مادر در قرآن، بر ضرورت تکریم والدین از سوی جوانان تاکید و تصریح کرد: ما هرچه داریم از پدر و مادر خود داریم، شما باید قدر پدر مادر خود را بدانید که زمینه تربیت شما را فراهم کرده اند، چراکه قرآن حقوق پدر و مادر را در کنار حق خداوند قرار داده است.

وی خواندن دعای فرج را در مراسم‌های مختلف توصیه کرد و گفت: کاری کنید که همه بفهمند که ما هرچه داریم از امام زمان (عج) داریم و این توانایی و علم را نیز با عنایت و تفضل ایشان بدست آورده ایم.

گفتنی است محمدتقی خان حافظ قرآن کریم و متولد کشور پاکستان است، پدر وی در سه سالگی با شنیدن آیه«یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَرِیمِ»، از دنیا می رود و او با انگیزه هدیه ثواب حفظ قرآن به روح پدرش در این عرصه فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با 51 روش متنوع و مجزا می تواند محفوظات خود از قرآن را ارائه دهد و تمامی آنها را به چهار زبان عربی، اردو، فارسی و انگلیسی به اجرا درآورد.

طبق گفته برادر وی، محمدتقی خان تاکنون در بیش از 2000 محفل اجرای برنامه داشته است؛ بسیاری از اهل تسنن باشرکت در این محافل از شگفتی به حقانیت تشیع پی برده اند و به این مکتب گرویده‌اند و بسیاری از شیعیان نیز تشویق به تحصیل در علوم حوزوی شده اند./928/پ202/ج
ارسال نظرات