۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۳۰۷۸۲
عضو هیات رییسه مجلس:

اسلامی شدن دانشگاه‌ها بدون توجه به مؤلفه‌های دینی امکانپذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس اسلامی شدن دانشگاه‌ها را بدون توجه به مؤلفه های دینی امکانپذیر ندانست و گفت: اگر توانسته‌ایم قله های علم را با این شتاب بپیماییم، به برکت شخصیت علمی واقعی رهبری است.
عليرضا منادي نماينده مردم تبريز در مجلس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا منادی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جهاد دانشگاه آذربایجان شرقی، اظهار داشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در طول سال های گذشته، راه روشنی را در مسیر تولید علم و جنبش نرم‌افزاری در کشور گشوده است.

وی دستیابی کشور به افق سند چشم‌انداز علمی کشور در منطقه را مرهون توجه و تاکید جدی رهبری بر نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها دانست و افزود: اگر توانسته‌ایم قله های علم را با این شتاب بپیماییم، به برکت شخصیت علمی واقعی مقام معظم رهبری است.

منادی تصریح کرد: افق چشم انداز 1404 مبنی بر رتبه نخست ایران اسلامی در بین 25 کشور منطقه 13 سال قبل از سال 1404 تحقق یافته است، این در حالی است که زمانی مصر، عربستان و ترکیه از نظر علمی برای دانشگاهیان ما تابو بودند و شیب فاصله تولید علم بین کشور ما و آنها به قدری بود که رسیدن به آن ها متصور نبود.

نماینده مردم تبریز در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش دانشگاه ها در دهه پیشرفت و عدالت، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، مساله اسلامی شدن دانشگاه ها در کشور که همواره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده روند خوبی را طی کرده است و نهاد نمایندگی رهبری رسالت بزرگی در این عرصه بر عهده دارد.

عضو هیات رییسه مجلس با تاکید بر این‌که اسلامی شدن دانشگاه‌ها بدون توجه به مؤلفه‌های دینی در کلاس‌های درس و فضای علمی کشور محقق نخواهد شد، گفت: مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نقش خطیری در تحقق منویات رهبری نسبت به اسلامی شدن دانشگاه‌ها بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای روز گذشته رهبر فرزانه انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس نهم، اظهار داشت: رهبری بر دو نکته اساسی نشاط و پویایی و همچنین سلامت مجلس تاکید داشتند که این دو خصوصیت برای دانشگاه ها نیز متصور است.

منادی فراهم نمودن زمینه و فضای لازم برای نشاط، پویایی و سلامت فضای علمی در دانشگاه‌ها را از دیگر مسؤولیت های خطیر مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانست و گفت: باید دانشگاه ها به عنوان مراکز علمی کشور همواره با نشاط و سالم باشند.

بنا بر این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام خدیوی مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی سهند و مدیر مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی به جای حجت الاسلام علیزاده به عنوان به مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز منصوب شد.

حجت الاسلام یوسف خیری، عضو هیأت علمی و معاون سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به جای حجت الاسلام سیدضیاءالدین علیانسب به عنوان مسؤول نهاد رهبری در این دانشگاه معارفه خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام فرج‌زاده معاون سابق نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به جای حجت الاسلام همزبان به عنوان مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاداسلامی منطقه 13 کشور معرفی می شود.

گفتنی است، حجت الاسلام نجفیان از روحانیان بومی و دانش‌آموخته حوزه علمیه قم نیز جایگزین حجت الاسلام خدیوی در نهاد رهبری دانشگاه صنعنی سهند معرفی و شروع به فعالیت خواهد کرد./935/پ203/ج

ارسال نظرات