۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۷۹۲

انتقاد آیت الله شبستری از طرح خودکفایی بیمارستان‌ها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز طرح خودکفایی بیمارستان ها را خطری جدی در عرصه حل مشکلات مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه دانست.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در همایش خیرین سلامت آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: طرح خودکفایی بیمارستان ها خطری جدی در عرصه حل مشکلات مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد خواهد بود.

وی با تأکید بر این‌که اجرای این طرح مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان استان به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد بیماران چاره ای جز کمک به دولت برای ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه وجود ندارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت فعالیت خیرین در عرصه بهداشت و درمان گفت: خیرین همان گونه که در حوزه‌های مختلفی همچون مدرسه سازی و مسکن سازی وارد میدان شده و اقدامات خوبی انجام داده اند، در حوزه سلامت نیز تقویت نیروی خیرین سلامت لازم و ضروری است.

آیت الله شبستری با اشاره به فعالیت دو ساله مجمع خیرین سلامت در تبریز تصریح کرد: تعداد زیادی از بیماران از شهرهای اطراف و کشورهای همسایه برای مداوا به تبریز سرازیر می شوند، اما تعداد بیمارستان ها و امکانات موجود در این شهرستان جوابگوی نیاز بیماران نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که فعالیت خیرین سلامت تنها به تجهیز یا ساخت بیمارستان اختصاص ندارد، افزود: بیماران بی بضاعت نیازمند حمایت های مالی مردم مؤمن نیز هستند تا به زودی سلامتی خود را به دست آورند.

وی ادامه داد: ظرفیت های بهداشتی درمانی تبریز بسیار ضعیف است و مردم استان به ویژه خیرین سلامت می توانند با احداث چندین کلینیک و مرکز بهداشتی درمانی، ظرفیت های موجود را به نسبت زیادی افزایش دهند.

همچنین حجت الاسلام مشهوری دبیر مجمع خیرین سلام آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجمع در طول دو سال گذشته پرداخت./935/پ202/س   
ارسال نظرات