۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۱۱۹۶
سال گذشته؛

بیش از 12 هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، اعزام مبلغ را یکی از مهم ترین برنامه های این سازمان در سال اعلام کرد و گفت: سال گذشته بیش از 12 هزار مبلغ در مناسبت های مختلف به سراسر استان اعزام شدند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران، اعزام مبلغ را یکی از مهم ترین برنامه های این سازمان در سال اعلام کرد و گفت: سال گذشته بیش از 12 هزار مبلغ در مناسبت های مختلف به سراسر استان اعزام شدند.

وی افزود: سال گذشته حدود دو هزار و 400 مبلغ دینی در ایام مختلف سال به منظور نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و بیان مسائل اخلاقی و پاسخ به شبهات و سؤالات دینی جوانان به فعالیت دینی و فرهنگی در مساجد حضور یافتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با مثبت ارزیابی کردن عملکرد تبلیغی مبلغان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ارزیابی های به عمال آمده میزان رضایت مردم از فعالیت های دینی و فرهنگی مبلغان در مناطق روستایی و شهری استان بسیار خوب بوده است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با تأکید بر مجهز شدن مبلغان به نرم افزارهای تبلیغی مناسب، تصریح کرد: مطالعات گسترده و نیز روانشناسی تبلیغ یک مبلغ را در فعالیت تبلیغی خود یاری می دهد.

وی، با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد انحراف در افکار جوانان با تقویت عرفان های انحرافی و ایجاد شبهه در دین مبین اسلام، بیان داشت: مبلغان باید برای مبارزه و خنثی سازی اهداف شوم دشمن به ابزار روز تبلیغی مجهز شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود از فعالیت چهار هزار و 100 هیأت مذهبی در استان خبر داد و گفت: تاکنون
 برای دو هزار هیأت، مجوز صادر شده است.

حجت الاسلام شکریان از شناسایی بیش ازیک هزار و 857 مداح در مازندران خبر داد و افزود: از این تعداد، یک هزار و 610 نفر مداح مرد و بقیه نیز زن هستند و اقدامات لازم برای تشکیل بانک اطلاعات مداحان هم صورت گرفته است.

وی، تغذیه فکری مبلغان دینی را از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ارسال کتب و نرم افزاری های کاربردی از مهم ترین برنامه های این سازمان به منظور تقویت بنیه فکری و علمی مبلغان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به برگزاری دو کنگره علامه سعید العلما و امامی مازندرانی از سوی این سازمان و همکاری دیگر نهادهای دینی و فرهنگی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز همایش پیوست فرهنگی با تاکید بر فرامین رهبری در مازندران برگزار می شود.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود از برگزاری 495 گفتمان دینی سال گذشته در مازندران اشاره کرد و گفت: این گفتمان ها با موضوع های  عرفان های نوظهور و کاذب، نحله های انحرافی، حجاب و عفاف، آسیب های اجتماعی، مهارت های زندگی و گفتمان مهدویت بوده است.
 
وی با اشاره به فعالیت های دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در سال های گذشته، گفت: تعلیم و تربیت مربیان قرآنی، آموزش قرآن به مردم و گسترش تعالیم قرآنی از مهم ترین اهداف راه اندازی این مجموعه قرآنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، طرح های مصباح الهدی و نورالهدی را از دیگر برنامه های قرآنی این مجموعه اعلام کرد و افزود: 156 کلاس مصباح الهدی در استان وجود دارد و بیش از دو هزار و 900 قرآن آموز در این کلاس ها شرکت کردند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری از سوی مجموعه دارالقرآن مازندران اذعان کرد: در سال گذشته این مجموعه برای ششمین سال متوالی رتبه برتر کشور را به دست آورد.

وی در بخش پایانی سخنان خود احیا و برگزاری سنت حسنه اعتکاف در 220 مسجد با حضور 22 هزار نفر معتکف و دعای عرفانی عرفه در 350 مسجد و اماکن مذهبی در سال گذشته، حمایت و پشتیبانی از 22 باب مسجد محوری استان، تجهیز 85 باب کتابخانه های شبستان مساجد ، حمایت از 250 باب مساجد فعال و برگزاری مراسم نکوداشت مساجد در استان را از جمله مهم ترین اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در سال گذشته اعلام کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات