۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۳۱۳۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

عده‌ای هنوز هم شبیخون و جنگ فرهنگی را باور ندارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، آغاز تهاجم فرهنگی را به دلیل ناکامی دشمنان در 8 سال دفاع مقدس دانست و گفت: متأسفانه هنوز هم عده ای جنگ فرهنگی را باور نکرده اند و این یکی از مهم ترین مشکلات فرهنگی ما است.
حجت الاسلام اسکندري، مدير کل تبليغات اسلامي استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، امروز در نخستین همایش پدافند غیر عامل از منظر اسلام که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان ما پس از پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس دریافتند تا زمانی که الگوی دفاعی ما فرهنگ عاشورا است، نمی توانند بر ما غلبه کنند به همین دلیل تهاجم فرهنگی خود را آغاز کردند.

وی افزود: قبل از شکل گیری جبهه فرهنگی در مقابل ما مقام معظم رهبری بارها این مطلب را تحت عناوین تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی گوشزد کردند، اما عده ای هنوز هم این جنگ را باور ندارند، به همین دلیل پای کار نیامده اند؛ این ناباوری مشکل اصلی فرهنگ ما است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در تعریف پدافند غیر عامل، گفت: دفاع بدون اسلحه و بدون برخورد فیزیکی در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مورد هجمه دشمنان، را تحت عنوان پدافند غیرعامل می شناسند.

حجت الاسلام اسکندری هدف از پدافند غیرعامل را مصونیت ملی عنوان کرد و ادامه داد: ما می خواهیم کاری کنیم که توطئه های دشمن علیه کشور را در تمام عرصه ها خنثی کنیم.

وی در خصوص علت هجمه های دشمنان بر علیه نظام، گفت: نظام ما در راستای تعالی ارزش‌های الهی حرکت می کند، به همین دلیل جبهه استکبار چنین خط مشی نورانی و مقدسی را بر نمی تابد چراکه این حرکت در عرصه بین‌المللی ادامه پیدا کرده است و انسان‌ها را به طور خالص به سمت مبداء جهان هستی هدایت می کند؛ انقلاب ما در تداوم حرکت انبیاء است به همین دلیل دعوای همیشگی حق و باطل اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این‌که استکبار جهانی در مقابله با خط پاکی و توحید از هر حربه ای استفاده می کند، خاطرنشان کرد: آنها با ایجاد دانشگاه های متعدد و پرورش دانشمندان برای مقابله با ما برنامه ریزی می کنند؛ امروز بزرگ‌ترین و مهم ترین دانشگاه های اسلام شناسی و شیعه شناسی در آمریکا و اسرائیل است و در برخی مباحث مسلط تر از ما هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اعلام آمادگی سازمان تبلیغات در راستای همکاری با سازمان پدافند غیرعامل، گفت: ما به عنوان یک نهاد فرهنگی و دینی این آمادگی را داریم که با سازمان پدافند غیرعامل همکاری کنیم./928/پ203/ج
ارسال نظرات