۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۴۰۳
امام جمعه سرپل ذهاب:

رفاه سیاسی امروز مدیون جانفشانی‌های شهدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سرپل ذهاب رفاه سیاسی و اجتماعی امروز کشور را مدیون جانفشانی‌های شهیدان دانست و گفت: همه مسؤلان و دست اندرکاران نظام وظیفه دارند در تداوم راه شهدا و امام راحل با تبعیت از ولایت فقیه تلاش کنند.
شهدا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری، امام جمعه سرپل ذهاب کرمانشاه، امروز در دیدار با خانواده شهدای این شهرستان، با بیان این که خانواده های شهدا چشم و چراغ این شهر هستند، اظهار داشت: به راستی که خانواده‌های شهدا چشم و چراغ این شهرستان بوده و به عنوان اسوه ایمان و الگوی ایثار باید مورد توجه قرار گیرند.

وی در ادامه افزود: آرامش، رفاه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که از آن برخورداریم، مدیون خون شهدا و جانبازی ایثارگران است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که بازدید از خانواده های شهدا و دلجویی از آنها وظیفه و تکلیف مقدسی برای همه مدیران نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: خانواده های شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی با اعزام فرزندان خود به جبهه های نبرد حق علیه باطل، از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی نظام اسلامی به صورت غیر مستقیم دفاع کردند و هم اکنون این وظیفه مسؤولان این نظام است که بایستی به عیادت و بازدید آنها روند.

امام جمعه سرپل ذهاب هدف از دیدار با خانواده های شهدا را زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دانست و گفت: هدف از دیدار با خانواده شهدا زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است؛ چرا که فرهنگ شهادت و ایثارگری با ارزش نهادن به مقام والای ایثارگران و شهدا زنده می‏ماند.

رییس شورای فرهنگ عمومی سرپل ذهاب با بیان این که امروزه گرد و غبار جبهه فرو نشسته و هیاهوی جنگ خاموش شده است، گفت: همراهان ایثارگران و همرزمان شهدا می‏توانند واژه جهاد و شهادت را احیا کنند.

حجت الاسلام صفدری با تأکید بر این که ایجاد فرهنگ سالم و تحول در اخلاق و ارزش‏ها و بهینه‏ سازی فرهنگ، بهترین راه مقابله و پیروزی در جبهه جنگ نرم است، اظهار داشت: برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان باید خانواده‌های شهدا دست به کار شده و با بیان آموزه‌ها و آرمان‌های امام و شهدا برای جوانان این مرز و بوم دسیسه‌های دشمنان را از بین برند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به فضایل امیرالمومنین(ع) اشاره و تصریح کرد: امام علی(ع) شب‌ها در محراب عبادت می گریست و از خوف خدا به خود می پیچید تا آنجا که پیامبر در وصف ایشان فرمودند او شیفته بی قرار خداوند است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: شهدای ما پیرو امام علی(ع) و ولایت بودند و اگر جان خود را برای حفظ اسلام فدا نمی کردند امروز فساد جهان را در بر می گرفت و امروزه همه مسؤلان و دست اندرکاران نظام وظیفه دارند در تداوم راه شهدا و امام راحل با تبعیت از مقام ولایت فقیه تلاش کنند.

گفتنی است، در پایان این دیدار مشکلات خانواده‌های شهدا از سوی رییس بنیاد شهید این شهرستان بررسی و اقدامات لازم برای برطرف کردن آنها صورت گرفت./9465/پ202/س
ارسال نظرات