۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۱۸۰

کابینه ائتلافی اسرائیل در آستانه فروپاشی

خبرگزاری رسا ـ تهدید حزب کادیما به خروج از کابینه ائتلافی رژیم اسرائیل نخست وزیر این رژیم را با بحران مواجه کرده است.
اسرائيل

به گزارش خبرگزاری رسا، شائول موفاز، رئیس حزب کادیما رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورتی‌که اصلاحاتی در"قانون تال" اعمال نشود کابینه ائتلافی را ترک می‌کند.

قانون تال، یهودیان افراطی ارتودوکس را تا زمانی‌که به صورت تمام وقت به مطالعات مذهبی مشغول هستند از خدمت سربازی معاف می‌کند.

موفاز تصریح کرد: اگر نتانیاهو به وعده هایش عمل نکند بحران از این هم بدتر می‌شود و دیگر مشارکتی وجود نخواهد داشت. هیچ حد وسطی هم وجود ندارد.

کادیما که بیش‌ترین تعداد کرسی‌ پارلمان رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد ماه می به این ائتلاف پیوست و پذیرفت در ازای اعمال تغییرات در قانون تال از نتانیاهو حمایت کند.

نتانیاهو  کمیته پلسنر را که به منظور جایگزینی قانون تال تشکیل شده بود به علت اختلاف نظر میان اعضا منحل کرد.

قرار بود قانون جدید تا آگوست 2012 جایگزین قانون تال شود. قانون تال در این تاریخ منقضی خواهد شد.

موفاز افزود:این کمیته به عنوان بخشی از توافق (اتحاد) بین کادیما و لیکود تشکیل شد بنابراین انحلال یک‌جانبه آن از سوی نتانیاهو برای کادیما الزام آور نیست.

شلی یاچیموویچ، رئیس حزب کار نیز از لیکود و کادیما به علت ایجاد یک ائتلاف غول پیکر که قادر به کسب هیچ چیز از جمله حصول توافقی درباره قانون تال نیست انتقاد کرد.

بیش از 60 هزار نفر از مردان یهودی افراطی ارتودوکس در حال حاضر از خدمت اجباری سربازی معاف هستند. این معافیت و خودداری این افراد از ورود به بازار کار خشم عموم ساکنان اراضی اشغالی را برانگیخته است.

مدت خدمت سربازی برای مردان و زنان اسرائیلی در ارتش به ترتیب 3 و 2 سال است./902/د101/ک

ارسال نظرات