۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۳۰۶
خطیب جمعه بیروت:

درخواست خلع سلاح از حزب الله شگفت آور است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با اشاره به اینکه سلاح مقاومت اسلامی همواره در برابر دشمن صهیونیسم قرار گرفته است، درخواست خلع سلاح از حزب الله لبنان را شگفت آور خواند.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه منطقه حاره حریک در مسجد امامین حسنین (ع) بر لزوم ایستادگی در برابر مستکبران جهان تاکید کرد و گفت: در سالروز میلاد امام مهدی (عج) عهد خود درباره ایستادگی در کنار مظلومان و در برابر مستکبران و ایستادگی در کنار عادلان در برابر ظالمان را تجدید می کنیم و تاکید خواهیم کرد که هیچ تفاوتی میان ظالمان، طاغوت گران و مستکبران قائل نشویم و به وصیت امیرمومنان علی (ع) مبنی بر دشمن بودن با ظالم و یار بودن برای مظلوم عمل کنیم.
 
وی افزود: بر اساس این بیعت و تجدید عهد در کنار ملت فلسطین علیه مزدوران صهیونیست که تنها به اشغال فلسطین و آواره ساختن این ملت بسنده نکرده و به سیاست کشتار شهروندان، محاصره غزه و محاصره اقتصادی و اجتماعی این ملت می پردازند، خواهیم ایستاد.
 
حجت الاسلام فضل الله با اشاره به ادامه فتنه در سوریه تصریح کرد: خشونت، خونریزی و کشتار روزانه شهروندان سوری با عناوین مذهبی و سیاسی همچنان ادامه دارد و برخی از کشورهای جهان نیز تلاش می کنند از آشوب های داخلی سوء استفاده کرده و آینده و مصالح ملت و کشور سوریه را در معرض خطر قرار دهند.
 
خطیب جمعه بیروت اظهار داشت: بار دیگر از قشرهای مختلف ملت سوریه می خواهیم به شدت هوشیار بوده و متوجه خطرهایی که این کشور را نشانه گرفته است، باشند، این کشورها می خواهند فتنه و آشوب در سوریه ادامه یابد تا قدرت این کشور را تضعیف سازند. گفت وگو تنها راهی است که از بروز جنگ داخلی و به آتش کشیده شدن سرزمین جلوگیری می کند و از همه گروه ها می خواهم از سلاح و انفجار و ترور دست کشیده و به مذاکره با نظام بپردازند.
 
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به بررسی آخرین تحولات لبنان پرداخت وتاکید کرد: لبنان همچنان در تیررس دقیق صهیونیست ها قرار دارد و مزدوران دستگاه های اطلاعاتی این رژیم به لبنان نفوذ کرده و به تجسس علیه نیروهای مقاومت می پردازند. کشف شبکه جاسوسی رژیم اشغالگر نشان داد که همچنان در حالت جنگ با این رژیم هستیم خصوصا اینکه سازمان ملل هنوز آتش بس را اعلام نکرده است تا دشمن بتواند با آزادی به عملیات تخریبکارانه ادامه دهد.
 
سید علی فضل الله درخواست خلع سلاح حزب الله را عجیب توصیف کرد و ادامه داد: درخواست خلع سلاح حزب الله لبنان جای شگفتی و سوال دارد، دشمن همچنان در کمین کشور و قشرهای مختلف ملت است و منتظر فرصتی برای انتقام از لبنانی هاست. سلاح مقاومت در برابر دشمن صهیونیسم قرار دارد و تاکنون مردم را نشانه نگرفته است. همگان باید در قبال سلاح مقاومت مسوولیت پذیر باشند و از آن نترسند و اگر واقعا از در اختیار داشتن سلاح از سوی مقاومت هراس دارند بهتر است با گفت وگو به حل و فصل آن بپردازند.
 
این عالم لبنانی با عدم رضایت از عملکرد دولت کنونی لبنان، خاطر نشان ساخت: از دولت جدید انتظار می رفت با نقشه ای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در برابر کسانی که امنیت کشور را در معرض خطر قرار داده اند، ایستادگی کند، اما عملکرد کنونی این امر را نشان نمی دهد. از مسوولان می خواهیم با مشکلات مردم آشنا شوند و تنها به فکر آینده انتخاباتی خود نباشند./980/ب902/ک
 
 
 
 
ارسال نظرات