۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۱۱
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان مرکزی خبر داد:

حضور گروه‌های تبلیغ جهادی در روستاهای محروم

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به دعوت از سه گروه جهادی برای فعالیت در روستاهای محروم، گفت: بیش از پنجاه روستا در این استان فاقد روحانی دائم هستند.
حجت الاسلام علي شفيعي

 

حجت الاسلام علی شفیعی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در تابستان امسال نزدیک به 120 مبلغ هجرت کوتاه مدت از قم به این استان اعزام شده‌اند که مهم‌ترین فعالیت‌ آنان برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام و عقائد است.

وی در ادامه افزود: در ایام تبلیغی تابستان سه گروه جهادی را از قم برای انجام فعالیت‌های تبلیغی و دینی در روستاهای کم جمعیت و فاقد امکانات مطلوب دعوت کرده‌ایم.

حجت الاسلام شفیعی اظهار داشت: با توجه به مشارکت حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در راه‌اندازی مدارس امین، در حال مذاکره با اداره آموزش و پرورش استان هستیم تا با اعلام ظرفیت، مبلغان مورد نیاز این مدارس را تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان برنامه اعزام بیش از 150 مبلغ را داریم که مهمترین برنامه‌های آنها حفظ، قرائت، تجوید، معارف و مفاهیم قرآن است.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان مرکزی خاطر نشان کرد: بازدید و سرکشی به مناطق مختلف استان و شناسایی اماکن فاقد روحانی جهت آسیب شناسی و نیاز سنجی برای برنامه ریزی در آینده بخشی از برنامه‌های این معاونت است.

وی تصریح کرد:  بر اساس بررسی های صورت گرفته پنجاه روستای استان مرکزی، آمادگی پذیرایی از مبلغان هجرت بلند مدت را دارند، از این رو با همکاری بسیج دانشجویی و طلاب برای اعزام گروه‌های جهادی و مبلغ به آنجا اقدام خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: درهر دوره تبلیغی از فعالیت‌های مبلغان کوتاه مدت و بلند مدت ارزیابی صورت می‌گیرد و عملکرد آنها سنجیده و نقاط ضعف و قوت آنها شناسایی و در پایان به قم ارسال می‌شود.

حجت الاسلام شفیعی در پایان با تشکر ازمبلغان محترم درخواست کرد در مناسبت‌های مختلف و ایام تبلیغی در استان مرکزی حضور پیدا کنند. /9192/ت302/ن

ارسال نظرات