۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۲۹۷۱
امام جمعه کرمانشاه:

مبلغان نسبت به آگاه سازی مردم اهتمام داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمانشاه با بیان این که باید بر روی مسئله عفاف و حجاب حساسیت ویژه داشته باشیم اما در نهایت ظرافت و دقت، اظهار داشت: مبلغان نسبت به آگاه سازی مردم و خانواده ها فعال باشند.
امام جمعه کرمانشاه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه، امروز در دیدار مبلغان که در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شد بیان داشت: از معصومین (ع) به طور مکرر نقل شده است علما وارثان انبیا هستند، مبلغان دین هم که متولی امور دینی و مذهبی هستند ادامه دهنده راه پیامبران هستند.

 

وی افزود: هر یک از طلاب و روحانیان باید به اندازه توان تکلیف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند که هم خداوند متعال از ما راضی باشند و هم موجب رضایت مندی مردم از ما شود و نیز این که خود ما وقتی وظیفه خود را به درستی انجام دهیم یک نوع رضایت درونی از خود داریم.

 

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) از همان سالهای نخست مکررا می فرمود که ما موظف به تکلیف هستیم، اگر ما با این دید و فکر حرکت کنیم وظیفه اصلی خود یعنی ابلاغ دین و شناساندن مسائل و احکام اسلام ناب محمدی به مردم را درست انجام داده ایم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید بر روی مسئله عفاف و حجاب حساسیت ویژه داشته باشیم اما در نهایت ظرافت و دقت، همان گونه که این تهاجم ناجوانمردانه فرهنگی علیه مردم ما به خصوص نسل جوان به گونه ای کاملا آرام و مدت دار صورت گرفته است مقابله با آن هم باید به صورت کارشناسی و فرهنگ سازی باشد و مبلغان نسبت به آگاه سازی مردم و خانواده ها فعال باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علما خاطرنشان کرد: ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان فرصت مغتنم و مناسبی است برای انس و الفت بیشتر با قرآن کریم، این کتاب شریف در کنار سخنان گوهر بار اهل بیت (ع) متن و اساس دین ما است و اگر مردم از برکات و حقایق معنوی آن آگاه باشند از لحاظ روحی و معنوی کاملا بی نیاز خواهند شد، وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) با اتکا به آیات قرآن اعراب عصر جاهلی را به اسلام دعوت کرد و امروز ما شاهد آوازه اسلام در سراسر جهان هستیم.

 

وی ادامه داد: مبلغان باید با برگزاری کلاس های حفظ قرآن، روخوانی و روان خوانی، تفسیر و سایر برنامه های مرتبط قرآنی پاسخگوی نیازهای جوانان ما باشند.

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: این ماه با برکت به خصوص در شبهای قدر فضا و بستر معنوی محیا است، مرم بحمدلله حضور پرشوری دارند و این ایام رسالت مبلغان را سنگین تر می کند و عزیزان مبلغ و مبلغه باید خوراک معنوی و روحی یک ساله جوانان را به او ارائه دهند که بعد از سپری شدن ماه مبارک آثار و ثمرات بندگی و عبادات باقی بماند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در ادامه افزود: امروز دشمنان برای انحراف جوانان ما برنامه ریزی های دقیق و حساب شده ای تدارک دیده اند، طلاب و روحانیانی که متولی برنامه های فرهنگی و دینی هستند برای مقابله با این هجمه ها باید مخاطب شناس بوده، هدفمند تلاش کنند و به صورت برنامه ریزی شده در راه اسلام سربازی و انجام وظیفه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علما در پایان سخنانش تاکید کرد: مسئله ای که در حال حاضر مشهود است بحث گرانی موجود در جامعه است که مقداری از آن به علت جوسازی و سوء استفاده هایی است که برخی سودجویان انجام می دهند و بخشی از آن هم بر اثر تحریم هایی است که دشمنان ما علیه ملت ما اعمال می کنند و به صورت علنی اعلام می کنند که می خواهیم با تحت فشار قرار دادن مردم آنها را ناراضی و به اصطلاح صدای مردم را در بیاوریم این جاست که بر تک تک ما وظیفه و تکلیف است که با روشنگری و آگاه سازی مردم آنها را در برطرف کردن این معضل با عنایت پروردگار یاری کنیم. /967/پ202/ب

 

ارسال نظرات