۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۱۲۴
خطیب جمعه ربیعیه عربستان:

پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه سبب وحشت کفار شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ربیعیه عربستان: آنچه که مقاومت اسلامی در جنگ سی و سه روزه با ارتش صهیونیست ها در سال 2006 بدست آورد پیروزی عظیمی به شمار می آید که مایه هراس کفار و خنک شدن دل های مومنان بود.
شيخ عبدالکريم الحبيل خطيب جمعه ربيعيه عربستان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل، خطیب جمعه ربیعیه عربستان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد العباس (س) برگزار شد دولت عربستان را به گشودن صفحه نوینی نسبت به مطالبات شهروندان شیعه و پایان سرکوب شیعیان منطقه شرقیه فراخواند.

 

وی گفت: دولتی که از منطق قدرت و مسوولیت استفاده می کند باید از ماه مبارک رمضان نهایت بهره را برده و با جنبش مردمی در منطقه به شیوه ای متمدنانه برخورد کند، دولتی که خواسته مردم را نپذیرد و هیچ معارضی را به رسمیت نشناسد یا بر اساس دیکتاتوری بنا شده یا از ملتی عقب افتاده برخوردار است.

 

حجت الاسلام الحبیل افزود: دولت باید مشکلات فرزندان این کشور را بفهمد و با اعلام عفو عمومی برای زندانیان آزادی بیان خصوصا شیخ نمر باقر النمر و زندانیان فراموش شده و لغو نمادهای نظامی، ایست های بازرسی و توقف پیگرد جوانان فعال به بحران کنونی پایان دهد.

 

خطیب جمعه ربیعیه عربستان با تاکید بر اینکه شیعیان نیز جزئی از این کشور هستند، تصریح کرد: امیدواریم که سخنی مهربانانه از پادشاه یا ولیعهد کشور مبنی بر اینکه شیعیان نیز قشری مهم از این کشور هستند و از حقوق یکسان نسبت به سایر شهروندان برخوردارند را بشنویم یا اینکه کلماتی به زبان بیاورند که به پایان بحران و از بین رفتن کینه ها میان شهروندان یک وطن منجر شود.

 

وی جوانان را به پرهیز از خشونت دعوت کرد و اظهار داشت: از جوانان انقلابی می خواهم به شیوه های مسالمت آمیز و متمدنانه در اعتراضات خود تمسک بجویند و صحنه زیبایی از حقوق طلبی خود را به جهانیان نشان دهند.

 

شیخ عبدالکریم الحبیل به تعدادی از ظلم های انجام گرفته از سوی نظام آل سعود علیه جنبش مردمی در این کشور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بی توجهی به مطالبات مردم، وابسته خواندن معترضان به بیگانگان و تشکیک در وفاداری آنان به وطن، پادگان ساختن منطقه شرقیه، حملات رسانه ای علیه آنان، برانگیختن فتنه های مذهبی، بازداشت گسترده معترضان و تیراندازی مستقیم به سوی آنان، صدور بیانیه توسط وزارت کشور و متوجه ساختن تهدید به شهروندان و بی انتشار بیانیه توسط مسوولان برای آرام ساختن اوضاع جامعه و دادن وعده های کذب به مردم از اقدامات ناپسندی است که نظام در قبال اعتراضات مردمی انجام داده است.

 

این عالم شیعی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی حزب الله لبنان علیه دشمن صهیونیسم، گفت: آنچه که مقاومت اسلامی در جنگ سی و سه روزه با ارتش صهیونیست ها در سال 2006 بدست آورد پیروزی عظیمی به شمار می آید که مایه هراس کفار و خنک شدن دل های مومنان بود./980/ب903/ک

ارسال نظرات