۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۳۳۲۲۳
آیت‌الله کعبی:

دستگاه دیپلماسی واکنش جدی‌تری در قبال کشتار مسلمانان میانمار نشان دهد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال جنایات میانمار باعث شد تا نمره خیانت و جنایت در کارنامه این مدعیان ثبت شود.
آيت الله کعبي
 
آیت‌الله عباس کعبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار، گفت: این فاجعه بزرگ چه ناشی از تعصب، جهل و جنگ قبیله‌ای و چه برنامه‌ریزی حساب شده استکبار جهانی باشد، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می آورد.
وی با اشاره به سکوت سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در مقابل نسل‌کشی مسلمانان میانمار، یادآور شد: امروز مراکز مدعی حقوق بشر و همه نهادهای بین‌المللی مسؤولیت دارند تا در مقابل کشتار مردم مظلوم میانمار بایستند و در مقابل دولت آمریکایی میانمار موضع قاطعانه‌ای بگیرند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه ما در روز روشن شاهد قتل عام انسان‌ها به صورت انسان سوزی در میانمار هستیم و این امر می‌طلبد تا سازمان‌های بین‌المللی اقدام لازم را انجام دهند و نیروهای حافظ صلح را به این کشور اعزام کنند.
وی با بیان این که سکوت مدعان حقوق بشر و سازمان‌های بشر دوستانه در مقابل این نسل‌کشی نمی‌تواند نشانه‌های خوبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این سکوت باعث می‌شود تا نمره جنایت و خیانت در کارنامه سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر ثبت شود.
آیت‌الله کعبی ادامه داد: تمام امکانات موجود باید بسیج شود و وزارت امور خارجه نیز شدت عمل بیشتری از خود در مقابل نسل‌کشی مسلمانان میانمار نشان دهد، همچنین جمعیت هلال احمر، صلیب سرخ و سازمان کنفرانس اسلامی نیز کمک‌های بشر دوستانه خود را به سرعت به کشور میانمار روانه کنند و آوارگان مسلمان را نجات دهند.
تبعیض نژادی در میانمار باید پایان یابد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تبعیض نژادی و تعصبات قومی باید در میانمار خاتمه یابد، اظهار داشت: حقوق شهروندی مسلمانی که بیش از سیصد سال در این کشور ساکن هستند از سوی دولت این کشور به رسمیت شناخته شود و در مقابل این نسل‌کشی‌ها بایستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن سکوت رسانه‌های جهان در برابر نسل‌کشی مسلمانان میانمار، تصریح کرد: برخورد دوگانه رسانه‌های استکباری و صهیونیسم نشانه دروغین بودن حمایت‌های آنها از حقوق بشر است و جنایاتی که در میانمار صورت گرفت یک آزمون راستی آزمایی برای مدعیان حقوق بشر است./990/
ارسال نظرات