۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۷۲۴
مدیر حوزه علمیه تبریز:

فهم درست از دین راه نجات و رستگاری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه تبریز فهم درست از دین را راه نجات و سعادت دانست و گفت: دشمنان اسلام، دینی را انکار می کنند که هیچ شناختی از آن ندارند.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز، امروز در سخنانی میان نمازگزاران مسجد جامع تبریز اظهار داشت: دین مبین اسلام به‌عنوان عالی‌ترین و مترقی‌ترین شریعت ضامن سعادت و تعالی بشریت است.

 

وی خاطرنشان کرد: اشتباهات غلط دشمنان و استکبار جهانی در برخورد با نظام اسلامی ایران، نشأت گرفته از نبود شناخت غرب از دین و جایگاه اسلام در حکومت است، در حقیقت دشمنان اسلام، دینی را انکار می کنند که هیچ شناختی از آن ندارند که جای بسی تعجب دارد.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی ادامه داد: نبود شناخت صحیح از دین منحصر به کفار و یا دشمنان اسلام نمی شود، بلکه گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی که ادعای دین‌مداری دارند نیز یا شناخت درستی از مبانی اسلام نداشته و یا احکام الهی و قرآنی را تفسیر به رای می کنند.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی مهم ترین عامل انحراف وهابیت و فرقه‌های نوظهور را تفسیر به رأی از دین دانست و افزود: اگر این فرقه‌ها که طرد شده از سوی شیعه و سنی هستند به حقیقت شناخت صحیح از دین داشتند، در مقابل این همه ظلم و جور سکوت نمی کردند، امروز مردم میانمار زیر شدیدترین جنایات بشری قرار دارند، اما وهابیت سکوت کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که انکار آنچه نمی دانیم، روش دشمنان و وهابیت در برخورد با حق و حقیقت است، خاطرنشان کرد: نگاهی به تاریخ اسلام و مناظره ائمه اطهار با پیروان ادیان و فرق ضاله نشان می دهد که عناد و لج‌بازی کفار و دشمنان اسلام همواره وجود داشته و خواهد داشت.

 

وی با تشریح داستان مناظره امام صادق(ع) و ابن ابی العوجاء گفت: آن امام همام با تربیت هزاران شاگرد توانست جریان بزرگ علمی در بلاد اسلامی راه‌اندازی کنند که حوزه‌های علمیه امروز متنعم آن حرکت امام ششم شیعیان و دیگر ائمه هدی هستند.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی در پایان با اشاره به این‌که استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی نهایت استفاده را از فرقه‌های ساختگی خود برای براندازی نظام‌های اسلامی منطقه داشته‌اند، افزود: دشمنان امروز با دین به جنگ با دین آمده‌اند، امروز غرب با کمترین هزینه مسلمانان را به دست گروهک‌های ضاله، افراطی و تندرو قتل‌عام می‌کند، که مصداق آن را در میانمار شاهد هستیم./935/پ203/س

 

ارسال نظرات