۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۸۹۳
امام جمعه موقت مشهد:

تسبیح و صدقه دادن از اعمال شب‌های قدر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین فرزانه اظهار داشت: صدقه دادن، تسبیح و یاد خداوند، توبه از گناهان و اقامه دو رکعت نماز از اعمال شب های قدر است.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و مدیر دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ظهر امروز در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) این حرم ملکوتی، با بیان این که پیامبرگرامی اسلام فرمودند «حضرت موسی(ع) شش درخواست از خدای متعال داشت و خداوند به او فرمود که این خواسته ها در شب های قدر اجابت می شود»، گفت: یکی از خواسته های حضرت موسی(ع) این بود که از پل روی جهنم عبور کند و خداوند متعال به او فرمود «یکی از شرط‌ های عبور از این پل صدقه دادن در شب های قدر است».

 

وی در ادامه بیان داشت: یکی از آرزوها و خواسته های این نبی الهی رفتن به باغ های بهشتی و تناول میوه های آن باغ ها بود و خداوند به موسی(ع) فرمود «اگر می خواهی به این مقام دست یابی باید شب قدر را به تسبیح و یاد خداوند بگذرانی».

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: یکی دیگر از خواسته های حضرت موسی(ع) نجات از آتش جهنم بود و خداوند متعال به او فرمود که در شب های قدر از گناهانت توبه و اسغفار کن. توبه بر چهار اصل پشمانی از گناه، تصمیم به برنگشتن به آن گناه، استغفار زبانی و عمل نیک با اعضاء و جوارح استوار است.

 

وی با ذکر این که حضرت موسی(ع) از خداوند خواست که از او راضی باشد، تصریح کرد: خداوند در پاسخ به این خواسته موسی(ع) فرمود «در شب قدر دو رکعت نماز با توجه بخوان» این سخن الهی بدین معنا است که نماز حالت توجه به خدا را در انسان به وجود می آورد و انسان را منقلب کند.

 

امام جمعه موقت مشهد نیز خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در حرکت به سوی سرزمین کربلا با سپاه دشمن به فرماندهی «حر» مواجه شدند و «حر» اجازه حرکت به لشکر امام حسین(ع) نداد. حضرت از این اقدام «حر» ناراحت شدند و فرمودند «مادرت به عزایت بنشیند». «حر» می خواست جواب ناپسندی به آن حضرت بدهد، اما ناگهان متوجه این شد که مادر سیدالشهدا(ع)، حضرت زهرا(س) هستند و گفت «چه کنم که مادر تو فاطمه است». همین توجه لحظه ای «حر» به مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) و سکوتش سبب شد که انقلابی در دل او به وجود آمده و هدایت شود و در روز عاشورا در دفاع از اباعبدالله(ع) شهید شود./968/202/ع

ارسال نظرات