۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۳۵۰۶۱
امام جمعه کازرون:

ترجیح مصالح نظام و مردم بر منافع فردی و گروهی لازمه تقوای سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با بیان این‌که امروز جامعه سیاسی و سیاستمدران ما بیش از هر زمان دیگری احتیاح به تقوا دارند، گفت: کسانی که مصلحت نظام اسلامی را فدای حزب و گروه خود می‌کنند قطعاً از تقوای الهی خارج شده‌اند.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون
 
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با بیان این‌که همه انسان‌ها در هر مسؤولیتی ملزم به رعایت تقوای الهی هستند، گفت: همه باید بدانند که از یک چارچوب‌ها و قواعدی نباید فراتر روند و رعایت این اصول سبب کمال انسان می‌شود.
امام جمعه کازرون تقوا را عامل بازدارنده انسان از بدی‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: تقوا در زندگی و در تمامی عرصه‌ها سب می‌شود که انسان مراقب اعضا، موضع گیری و سخن گفتن خود باشد.
حجت‌الاسلام خرسند تصریح کرد: یکی از عرصه‌هایی که شدیداً نیازمند تقوا است، عرصه سیاسی است که متأسفانه چون از گذشته دشمنان در جهت جدایی دین از سیاست تبلیغ کرده و سیاست را به معنای حقه بازی تفسیر کرده‌اند باید معنای واقعی و ضرورت توجه به آن را درمیان جامعه احیا کنیم.
وی سیاست و توجه به آن را در اسلام ضروری و مورد تأکید دانست و ابراز کرد: در زیارت جامعه کبیره آمده است که ائمه اطهار(ع) سیاستمدارترین انسان‌های روزگار خود بوده‌ و هیچ گاه از مسیر اخلاق، کمال و معیارهای اخلاقی خارج نشده و برای ما الگو هستند.
امام جمعه کازرون با بیان این‌که امروز جامعه سیاسی وسیاستمدران ما بیش از هر زمان دیگری احتیاح به تقوا دارند، اظهار کرد: تقوا یعنی این‌که انسان برای رسیدن به قدرت از هر ابزاری استفاده نکند و با استفاده از راه‌های مشروع در فکر خدمت به مردم باشد.
حجت‌الاسلام خرسند ادامه داد: سیاستمدار با تقوا کسی است که سنجیده و از روی علم سخن بگوید، مصالح نظام و مردم را بر مصالح فردی، حزبی و گروهی خود ترجیح دهد و به مسؤولیت به عنوان یک پل و گذرگاه نگاه کند نه به عنوان یک قرارگاه که همیشه با مسؤولیت همراه است.
وی تأکید کرد: اگر سیاستمداری نماز بخواند و روزه بگیرد اما در فعالیت‌های سیاسی، سخن گفتن و در موضع گیری مصلحت نظام، مردم و محوریت ولایت را در نظر نگرفته و به شایعات دامن بزند، قطعاً از مسیر تقوای الهی خارج شده است.
حجت‌الاسلام خرسند در پایان ماه رمضان را بهترین فرصت برای بازبینی و اصلاح بندگان دانست و گفت: از آنجایی که هر مجموعه و دستگاهی نیاز به سرویس و بازبینی دارد، ماه رمضان نیز این فرصت را در اختیار بندگان قرار داه است./927/ت302/ج
ارسال نظرات