۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۳۵۱۳۵
آیت الله شبستری:

امام علی تجسم حقیقی قرآن است/شئون زندگی خود را با سیره علوی مطابقت دهیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که شیعه واقعی کسی است که قدم در راه مسیر و هدف مولا و مقتدای خود گذارد، گفت: باید تمام شئون زندگی خود را با سیره علوی مطابقت دهیم.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در جمع شب زنده‌داران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: شیعه واقعی کسی است که قدم در راه مسیر و هدف مولا و مقتدای خود گذارد.

 

وی با تاکید بر این‌که بایستی تمام شئون زندگی خود را با سیره علوی مطابقت دهیم، خاطرنشان کرد: اگر امیرالمؤمنین قدم در بازار ما نهد، آیا نام بازار اسلامی می گذارد یا ربا، گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و کلا‌هبرداری را مشاهده خواهند کرد.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: اگر مراسم عروسی‌های ما به گونه‌ای باشد که حضرت فاطمه(س) بتواند نظاره‌گر آن باشد، شیعه واقعی هستیم، در آن صورت وضعیت مهریه‌ها و جهیزیه جوانان نیز اصلاح شده و دیگر شاهد چشم و هم چشمی در این مسائل نخواهیم بود.

 

امام جمعه تبریز افزود: البته طی ماه‌های اخیر بر اساس گزارش‌هایی که رسیده، خوشبختانه میزان مهریه‌ها قوس نزولی پیدا کرده که جای خرسندی دارد، این در حالیست که بر اساس یک فرهنگ غلط شاهد بودیم؛ میزان مهریه می رفت تا با میزان سال تولد دختران یکی شود.

 

آیت الله شبستری فراهم کردن زمینه‌های ازدواج ساده، به‌هنگام و آگاهانه جوانان را لازمه مقابله با بروز مفاسد اخلاقی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: حقیقت آن است که اگر تجملات و تشریفات کاهش یابد، ازدواج جوانان نیز آسان می شود، مگر سیره علوی و فاطمی غیر از این است که عده‌ای گرفتار فرهنگ غربی شده اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه عموم مؤمنان و روزه‌داران به وضعیت ایتام، فقرا، نیازمندان و مستضعفان شد و اظهار داشت: در شرایطی که وضعیت مالی عده‌ای از هموطنان مناسب نیست، برپایی سفره‌های افطار رنگارنگ، اسراف، تبذیر و فخرفروشی با مبانی اصیل اسلامی منافات دارد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر آمده‌ایم در لیله القدر قرآن سر بگیریم، باید ابتدا فضیلت قرآن را درک کرده و عامل به آموزه های آن باشیم و سپس طلب استغفار، رحمت و برکت از خداوند متعال داشته باشیم.

 

وی در پایان با تاکید بر این‌که بی‌علت نیست که شهادت مولای متقیان با شب قدر مصادف شده است، افزود: خداوند می خواهد بشریت هم به قرآن نازل و هم به قرآن ناطق توجه شود، علی(ع) تجسم حقیقی قرآن است./935/پ202/ب

ارسال نظرات