۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۳۵۳۴۴

چند خبر کوتاه از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ در پی وقوع زمین لرزه، حجت الاسلام والمسلین پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد.
زلزله

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در پیام تسلیتی اظهار داشت: حادثه جان خراش زلزله آذربایجان شرقی که منجر به فوت صدها نفر و مجروح و مصدوم شدن هزازان نفر گردید ، یاد آور زلزله عظیم الهی می باشد، امید است که از این حوادث درس گرفته و از خواب غفلت بیدار شویم و متذکر زلزله بزرگ حضرت پروردگار در آستانه قیامت باشیم.

 

در ادامه این پیام آمده است: اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف آذربایجان شرقی و اهالی محترم شهرستان های اهر، ورزقان، هریس و کلیبر مصیبت وارده را به مردم شریف این مناطق به ویژه به خانواده های مصیبت دیده تسلیت عرض نموده، با ابتهال و تضرع از درگاه حضرت ربوبی برای فوت شدگان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و استقامت و برای مجروحین و مصدومین شفا و عافیت مسئلت می نمایم.

 

امام جمعه مراغه در این پیام تاکید داشته است: از مسؤولان محترم و مردم شریف، سخاوتمند  و غیور آذربایجان شرقی تسریع در امر امداد، کمک رسانی، اسکان، و تغذیه آسیب دیدگان را خواستارم بلکه مرحمی(هرچند ناچیز) بر زخم های داغ دیدگان گردیده و موجب کاهش آلام آنان شود.

 

در پایان پیام نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان شده است: خداوند لطف و مرحمتش را شامل حال عزیزان نموده و در این ایام همه را مشمول ادعیه ذاکیه حضرت ولی عصر (عج) قرار دهد.

 

اعزام 20 گردان عاشورا و الزهرا به مناطق زلزله‌زده


معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا از اعزام 20 گردان عاشورا و الزهرا به مناطق زلزله‌زده اهر، ورزقان و هریس خبر داد و گفت: به منظور کمک‌رسانی به هموطنان آسیب‌دیده، 20 گردان عاشورا و الزهرا برای آواربرداری، ارائه کمک‌های مردمی، پخش دارو و موادغذایی به مجروحان و تدفین کشته شدگان به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

 

داداش زاده همچنین از تشکیل قرارگاه امام علی (ع) به همین منظور خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته اکیپ‌ها و ماشین‌آلات مهندسی و همچنین تجهیزات زنده‌یاب با حضور اقشار مختلف بسیج به منطقه اعزام شده است.

 

دبیر قرارگاه امام علی(ع) با تقدیر از مردم شهید پرور استان به ویژه بسیجیان گرانقدر که از لحظات اولیه حادثه اعلام آمادگی کردند از آنان خواست با ارائه کمک‌های اضطراری به ویژه چادر، پتو و موادغذایی به پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان که آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند قرارگاه را در کمک رسانی به زلزله‌زدگان یاری کنند.

 

امتحانات 23 مرداد دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی لغو شد


فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به بروز زلزله در بعضی از شهرستان‌های استان و به منظور ایجاد فرصت آمادگی بهتر دانش‌آموزان و داوطلبان برای شرکت در امتحانات، همه امتحانات نهایی کشوری و استانی ومنطقه‌ای روز دوشنبه بیست و سوم مرداد در کل استان لغو می‌شود و تاریخ مجدد برگزاری آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد.


اتمام انتقال مجروحان و آواربرداری از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی


قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: انتقال مجروحان و آواربرداری از مناطق زلزله‌زده در آذربایجان‌شرقی به اتمام رسیده است.


شجیعی گفت: فوت 250 نفر و مصدومیت دو هزار و 600 نفر در این زلزله 6.2 ریشتری که چهار شهرستان ورزقان، هریس، اهر و تبریز را تحت تاثیر قرار داده، گزارش شده است.

 

وی این مناطق را دارای یک هزار و 10 روستا اعلام کرد و گفت: از این تعداد روستا 130 روستا در معرض آسیب بوده‌اند که بین 70 تا 100 درصد تخریب شده‌ و 20 روستا نیز دچار تخریب 100 درصدی شده‌اند./935/پ203/ب

ارسال نظرات