۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۳۵۵۴۷
مدیر کل ارشاد اسلامی مازندران:

مساجد سنگر دائمی تداوم ارزش های اسلامی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که مساجد مهم ترین پایگاه شعائر دینی و سنگر دائمی تداوم ارزش های اسلامی در جامعه است، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از گام های اساسی و موثر جهت رسیدن مسجد به اسلام راستین و کمال است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جمع مدیران کانون های مساجد ساری افزود: رونق گرفتن فعالیت‌های تربیتی مساجد گام بلندی در مسیر اعتلای فرهنگ غنی اسلامی است زیرا راهکار مقابله با آن فعالیت فرهنگی و هنری است.

 

وی با بیان این که کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش بسیار مهمی در مقابله با جنگ نرم و محور قرار دادن موازین اسلامی برعهده دارند، افزود: مهم‌ترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن، فعالیت های فرهنگی هنری با محوریت موازین اسلامی است و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مساجد را مکان ویژه ترویج و تزریق معنویت در جامعه اسلامی دانست و گفت: توانمند سازی کانون های مساجد، از هجمه های فرهنگی دشمن جلوگیری می کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که مساجد مهم ترین پایگاه شعائر دینی و سنگر دائمی تداوم ارزش های اسلامی در جامعه است، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از گام های اساسی و موثر جهت رسیدن مسجد به اسلام راستین و کمال است که با عنایت به عمر بیست ساله این نهال ارزشمند انقلاب اسلامی معرف توانمندی ها و دستاوردهای مقدس انقلاب و اسلام است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: مسجد مکان مقدسی است که باید از فضای معنوی آن به خوبی استفاده شود و اجرای برنامه های مختلف در مساجد صورت گیرد.

 

وی با اشاره به لزوم پاسخگویی به شبهات در مساجد افزود: یکی از نیازهای امروز جوانان، پاسخگویی به شبهات در حوزه های مختلف است و مسجد بهترین مکانی است که می توان از آن برای رفع این نیاز جوانان استفاده کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: برگزاری جلسات آزاداندیشی در مساجد در راستای پاسخگویی به شبهات و نیازهای مردم به ویژه جوانان، باعث کم شدن افکار مسموم در جامعه می شود بنابراین این موضوع در برنامه های کانون های مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه به مساجد عنوان کرد: مسجد از جایگاه رفیعی برخوردار است و اگر به این مکان مقدس توجه نشود، خود متضرر خواهیم شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: مسجد بهترین پایگاه برای حفظ وحدت در جامعه اسلامی است و کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهترین عنصر برای جذب جوانان مسجدی محسوب می شود که توجه به این مراکز مهم ضروری است.

 

وی با اشاره به کارکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد، تصریح کرد: کارهای فرهنگی با ایجاد انگیزه و رغبت بستر حضور جوانان را در مسجد فراهم می آورد و آنان را با تقوا، نماز و بندگی خدا نزدیک می سازد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان تلاش دشمنان در تهاجم فرهنگی، اظهار داشت: بالا بردن بار فرهنگی، اعتقادی و دینی جوانان در عصر حاضر از وظایف ذاتی کانون های فرهنگی هنری مساجد است که باید به این بخش از کارکرد کانون توجه ویژه داشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که افزایش بصیرت، دوری از شعار گرایی، ایجاد تعاون و همکاری از مهم ترین کارکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد است، ادامه داد: کانون های مساجد با ایجاد وحدت و انسجام در اقشار مختلف به ویژه جوانان اقتدار، پیروزی و عزتمندی مسلمانان را تقویت کرده و پایه اعتقادی جوانان را در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی مستحکم تر می سازد./950/پ202/ب

ارسال نظرات