۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۳۵۶۳۴
با همکاری روحانیان؛

طرح خیمه های معرفت در بیش از 1600 امامزاده کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در حال حاضر طرح خیمه های معرفت در هزار و 640 امامزاده کشور با همکاری روحانیان در حال برگزاری است.
طرح خیمه های معرفت در بیش از 1600 امامزاده کشور برگزار شد


حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی  سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند سازماندهی هدفمند است، گفت: دین مبین اسلام برای ما در همه زمینه ها راه حل و نقشه راه قرار داده است که باید از آن در همه امور خود بهره گیریم.


وی با اشاره به این که راهکار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: امر به معروف باید از طریق متولیان فرهنگی و عموم مردم جامعه اسلامی صورت گیرد و نهی از منکر را نیز مراجع قانونی باید پیگیری کنند.


معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور با تاکید بر این که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به صورت ویژه ای دنبال شود و همگان با اقدامات شایسته خود در این راستا حرکت کنند، یادآور شد: دشمن به صورت هدفمند و با بودجه ای کلان بحث مقابله با فرهنگ عفاف و حجاب را در پیش گرفته است که باید جوانان جامعه خود را با تعالیم و معارف والای اسلامی آشنا کنیم تا آنان ضمن شناختن برنامه های دشمن، موجبات تعالی و تکامل خویش را فراهم سازند.


حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که ستاد ترویج عفاف و حجاب در سازمان اوقاف کشور مسؤولیت برنامه ریزی و جهت دهی این امر را بر عهده دارد، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توانسته است در ارزیابی دبیرخانه ستاد عفاف و حجاب وزارت کشور بیشترین امتیاز را به خاطر عملکرد خوب خود اختصاص کند.


وی برنامه های انجام شده سازمان اوقاف کشور در بحث عفاف و حجاب را تشریح کرد و گفت: در طرح آرامش بهاری که در دو هزار امام زاده کشور برگزار شد نمایشگاه ویژه عفاف و حجاب دایر شد که از استقبال خوبی برخوردار بوده است.


معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور با بیان این که در هزارو 640 امام زاده کشور خیمه های معرفت با حضور روحانیان در حال برگزاری است که در آن به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب توجه خاصی شده است، یادآور شد: دستورالعملی به کلیه امام زاده های کشور به منظور امر به معروف و استفاده از چادر صادر شده است که در دستور کار قرار گیرد.


حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به این که 420 امام زاده کشور مجهز به سیستم بلوتوث است، یادآور شد: بلوتوث هایی پیرامون ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تولید شده است که در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.


وی گفت: در برخی از نقاط کشور به دلیل زیرساخت های منطقه ای که وجود دارد باید اقدامات ویژه و خاصی که اثرگذار باشد صورت گیرد.


معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور در پایان با تاکید بر این که سعی ما بر این بوده است که به بحث عفاف و حجاب به طور غیر مستقیم ولی موثر بپردازیم،خاطرنشان کرد: در کتاب های منتشره سر سفره آسمانی، یاس نبوی و نشاط معنوی بخشی از آن به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص یافت./950/ت302/ب

ارسال نظرات