۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۵۹۵۱
سید حسن نصرالله:

پاسخ ایران به حمله اسرائیل رعد آسا خواهد بود/ حزب الله می تواند زندگی صهیونیست ها را به جهنمی واقعی مبدل سازد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که ایران کشوری بسیار قدرتمند است، تاکید کرد که پاسخ ایران به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی رعد آسا و بسیار بزرگ خواهد بود.
سيد حسن نصرالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که امروز به مناسبت روز جهانی قدس در سالن شهید سید محمد باقر صدر در ضاحیه جنوبی برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و برکت و توبه است را روز جهانی قدس اعلام کرد تا توجه همه در این ماه به قدس و فلسطین معطوف شود.

 

وی افزود: تحولاتی که در طول یکسال گذشته تاکنون در اکثر کشورهای اسلامی به نام بهار عربی یا بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی رخ داد، سبب شد از قدس غافل شویم و این امر نشان می دهد که ما باید هر سال خصوصا در ماه مبارک رمضان به بازگشت به فلسطین و قدس نیازمندیم و باید مسؤولیت های دینی و شرعی خود را در قبال قدس و فلسطین یادآور شویم.

 

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما در این روز به جهانیان خصوصا دشمنان اعلام می کنیم که مسأله فلسطین و قدس مسأله ای دینی است و مشکلات و اختلافات میان ما نمی توانند بر قدس و فلسطین تاثیر بگذارد. با وجود آن که ملت بحرین از سوی نظام مورد سرکوب واقع می شوند یا انفجارهای تروریستی زیادی در عراق رخ می دهد، اما شاهد آن هستیم که این حوادث نمی تواند ملت های بحرین و عراق را از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس بازدارد.

 

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: ادامه شهرک سازی به مصادره اراضی قدس منجر شده و وزارت اوقاف نیز تاکید دارد که مسجد الاقصی به دلیل مصادره اراضی قدی و یهودی سازی آن در معرض خطر قرار گرفته است.

 

وی بر لزوم اتحاد مسلمانان در مسأله قدس تاکید کرد و ادامه داد: قدس، نقطه اجماع اسرائیل است و اختلافات هنگامی که به قدس برسد به پایان می رسد. عرب ها نیز باید چنین مواضعی اتخاذ کنند و هنگام که به مسأله قدس می رسند باید به اختلافات پایان دهند. صهیونیست ها بر این که قدس تا ابد پایتخت رژیم است اجماع دارند و به همین دلیل بر یهودی سازی آن ثابت قدم هستند، مسلمانان و عرب ها در اختلافاتشان غرق شده اند و قدس هر روز به سوی یهودی شدن گام برمی دارد.

 

حسن نصرالله تاکید کرد: تحولات عربی نگرانی بزرگی برای اسرائیل به همراه داشت و سرنگونی حسنی مبارک از مهم ترین نگرانی های رژیم به شمار می آید خصوصا اینکه مصر اهمیت فراوانی برای این رژیم دارد، خروج آمریکا از عراق نیز که شکست واقعی برای این کشور بود نیز یکی دیگر از این نگرانی ها بود. تحولاتی که در منطقه رخ می دهد محوری اقلیمی بزرگی را به سود فلسطین و ملت این کشور تشکیل داده و بر مسأله فلسطین و غزه و قدس و ملت فلسطین اجماع دارد و به همین دلیل است اسرائیلی ها در همایش هایشان درصد تهدید استراتژیک برای آنان بسیار بالاست و فرصت برای آنها نیز محدود است.

 

دبیرکل حزب الله ادامه داد: اوضاع پس از تحولات سوریه تغییر کرد و روابط ترکیه که حامی مسأله فلسطین بود با سوریه نامطلوب شد و این روابط با سایر کشورهای همجوار نیز دچار لرزش شد و تحولات در برخی کشورهای عربی برای گسترش نزاع در سوریه استفاده شد و هم اکنون نیز از مواضع ایران برای خلق دشمنی میان دولت های عربی و ایران بهره گرفته می شود این موجب شد تا اسرائیل امروزه از امیدهایش سخن بگوید.

 

وی با اشاره به این که لحن مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران رو به افزایش است، بیان داشت: سخن از حمله اسرائیل به ایران به بهانه برنامه هسته ای ایران تندتر شده است، اما اسرائیل می داند که در برنامه هسته ای ایران به جهانیان دروغ می گوید و مشکل این رژیم در جای دیگری است. ایران دشمن اصلی اسرائیل است و هنگامی که ایران به دشمن اصلی اسرائیل مبدل شود آیا معنایی برای ملت های عربی و اسلامی در پی ندارد؟ در روز قدس می گوییم اگر اعتقاد داریم که اسرائیل باطل مطلق است و ایران در تضاد مطلق با این رژیم است، آیا این بدین معنا نیست که ایران حق مطلق به شمار رفته و باید در کنار آن ایستاد.

 

سید حسن نصرالله از ایران به عنوان کشوری قدرتمند یاد کرد و خاطر نشان ساخت: امروز نزاعی در اسرائیل درباره حمله به ایران در زمینه سیاسی و نظامی ایجاد شده و این موضوع هیچ ارتباطی با ارزش و عرف و قوانین بین الملل ندارد، بلکه به هزینه و فعالیت نظامی مرتبط است. اگر ایران ضعیف بود یا دست کوتاهی داشت یا این که متقدر، اما بزدل باشد این نزاع در اسرائیل رخ نمی داد و نیروگاه های هسته ای را موشک باران می کرد، اما این اقدام انجام نگرفت.

 

دبیرکل حزب الله، پاسخ ایران به هرگونه تعرض را رعد آسا خواند و گفت: ما یقین داریم و بنده علم یقین دارم که پاسخ جمهوری اسلامی ایران رعد آسا و بسیار عظیم خواهد بود و فرصتی برای این کشور مهیا می شود که آرزوی سی و دو ساله خود را محقق سازد. بنده اطمینان ندارم که اسرائیل به ایران حمله نمی کند، بلکه یقین داریم که رژیم به شدت نگران است و از حمله به ایران واهمه دارد. این یک عبرتی است که هر ملت عربی از خطر اسرائیل در امان باشد، منطقی وجود دارد که می گوید تنها قدرتمندان در جهان محترم شمرده می شوند، پس هر کشور عربی اگر می خواهد از تجاوزات رژیم صهیونیستی در امان باشد باید قدرتمند باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین تحولات لبنان پرداخت و افزود: لحن اسرائیل در هفته های گذشته علیه لبنان تندتر شده و از ویرانی کامل لبنان سخن می گوید، منکر توان تخریبکارانه اسرائیل نمی شویم، منکر عقل تروریستی و وحشی و کشتارگاهی این رژیم نمی شویم، این رژیم در گذشته مرتکب این امر شده و ویرانی هایی را به بار آورده بود. لبنان نیز می تواند اسرائیل را موشک باران کند و هر چه دلش می خواهد انجام دهد، اما این امر به تنهایی میسر نمی شود. بنده نمی گویم که می توانیم اسرائیل را نابود کنیم، بلکه توانایی این را داریم که زندگی میلیون ها صهیونیست را در همه فلسطین جهنم کنیم، می توانیم چهره این رژیم را تغییر دهیم، جنگ با لبنان بسیار بسیار بسیار هزینه بر است.

 

سید حسن نصرالله با اشاره به این که برخی از اهداف فلسطین اشغالی به راحتی در معرض هدف قرار می گیرند، تصریح کرد: بعضی از اهداف در فلسطین اشغالی را می توان به راحتی و با تعداد اندکی از موشک های دقیق هدف قرار داد و این موشک ها را در اختیار داریم و هدف قرار دادن این نقاط با موشک های اندک، زندگی صدها هزار تن از صهیونیست ها را به جهنم واقعی مبدل ساخت. اگر در هر مرحله ای از مرحله جنگ به استفاده از چنین اهدافی برای حمایت از ملت و وطن نیازمند باشیم، تردید نخواهیم کرد. آنها باید که هزینه جنگ بسیار بالاست و نمی توان آن را با جنگ سال 2066 مقایسه کرد، ما از شجاعت و قدرت برای دفاع از کشورمان برخورداریم و اگر دشمن به وطنمان تعرض کند منتظر اجازه هیچ کس نمی مانیم.

 

دبیرکل حزب الله در بخشی دیگر از سخنان خود که به صورت مستقیم از شبکه المنار پخش می شد از عدم دعوت سوریه در اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: نگرانی خود را نسبت به فلسطین و غزه و آنچه در منطقه و سوریه می گذرد، اعلام می کنیم، متاسفانه برخی از عرب ها می خواهند سوریه را نابود سازند تا فلسطین قوی نشده و ما هنگامی که به مسأله سوریه می نگریم باید فلسطین را نیز در نظر بگیریم.

 

وی ادامه داد: اگر ذره ای مسؤولیت تاریخی وجود داشت باید سوریه به اجلاس اسلامی در مکه دعوت می شد تا همه چیز مورد بررسی قرار می گرفت. فلسطین امانتی بر گردن همه کشورهای عربی و اسلامی است و آنچه در اجلاس مکه حاصل شد را می توان شکست تلقی کرد. بیانیه پایانی این اجلاس نیز با واقعیت های فلسطین به دور بود و اگر هر اسرائیلی این بیانیه را بخواند متوجه می شود اگر فلسطین نابود شود جهان اسلامی وجود ندارد که از آن دفاع کند.

 

سید حسن نصرالله درباره ربوده شدگان لبنانی در سوریه سخن گفت و اظهار داشت: هنگامی که یازده شهروند لبنانی در سوریه ربوده شدند با نبیه بری گفت وگو کرده و از مردم خواستیم تا به خانه های خود بازگردند، ساعاتی بعد اعلام شد که ربوده شدگان با دخالت سعید الحریری آزاد شدند، اما کذب بودن این ادعا مشخص شد. از آن زمان بود که تصمیم گرفتیم در این باره سخن نگوییم و همه چیز را در اختیار دولت قرار دادیم تا از سخنان ما علیه ربوده شدگان استفاده نشود.

 

وی تاکید کرد: موضوع ربوده شدگان لبنانی به مسأله ای انسانی و رسوایی سیاسی و رسانه ای مبدل شد، با وجود این سیاست و اطلاع رسانی باید جامعه به وضعیت کنونی در می آمد و آنچه در دو روز گذشته رخ داد از سیطره حزب الله و جنبش امل خارج بود. عملکرد برخی رسانه ها در لبنان در قبال این موضع به شدت افتضاح بود و به احساسات شهروندان و خانواده های ربوده شدگان توجه نکردند.

 

دبیرکل حزب الله در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در سالگرد غیبت امام موسی صدر قرار داریم، ابراز امیدواری کرد که سرنوشت امام موسی صدر و همرانان وی به زودی مشخص شود و مسؤولان لبنانی و لیبی پیگیر این مسأله باشند./980/د911/ک

ارسال نظرات