۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۳۱۴

حضور رییس جمهور در مناطق زلزله زده شمالغرب کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی به صورت سرزده وارد این استان شد.
دکتر احمدي نژاد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان صبح امروز به منظور بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی و بررسی روند امدادرسانی در استان بدون اعلام قبلی وارد استان شد.

 

وی در حاشیه بازدید از دو روستای زلزله زده زغن آباد و زنگ آباد از توابع شهرستان ورزقان، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: روند خدمت رسانی به مردم این مناطق شتاب بیشتری خواهد یافت و اگر نواقصی هم وجود دارد با کمک مردم و همیاری همه دستگاه ها برطرف شود.

 

احمدی نژاد با اشاره به این‌که امروز همه ملت بسیج شده اند تا با کمک خود هر چه زودتر آن میزان از آثاری را که قابل رفع است، برطرف کنند، گفت: از مهمترین کارها در مناطق زلزله زده، بازسازی منازل مسکونی است، زیرا همان گونه که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند سرما در این مناطق زودرس است و باید کار احداث منازل و کمک رسانی به مردم سریعتر انجام شود.

 

رییس جمهور کشورمان با بیان این‌که در اثر این زلزله جمع زیادی از هموطنان ما از دنیا رفتند که جای آنها دیگر پر نخواهد شد، گفت: ‌امیدوارم خدای متعال، رحمت و برکات خود را بر بازماندگان نازل کرده و به شیوه دیگری این خسارت ها جبران شود.

 

وی با تاکید بر احداث خانه های تخریب شده قبل از آغاز فصل سرما خاطرنشان کرد: ‌همه باید بسیج شویم تا خانه های مردم به سرعت در این مناطق ساخته شود، امروز نیز در جلسه ای که با مسؤولان داریم چند تصمیم کلان و اساسی در راستای سرعت دادن به روند کارها در مناطق زلزله زده خواهیم داشت.

 

احمدی نژاد با تاکید بر این‌که مناطق زلزله زده باید به گونه ای ساخته شود که به شهرها و روستاهای الگو و نمونه تبدیل شده و وضعیت مردم به شرایط عادی برگردد، افزود: دولت،‌ مردم و اهالی مناطق زلزله زده باید دست به دست هم داده و کمک کنیم تا این منطقه را بهتر از قبل بسازیم.

 

وی با بیان این‌که خانه های روستاهای زلزله زده به گونه ای بود که اگر زلزله هم نمی آمد باید بازسازی می شد، خاطر نشان کرد: امروز طرح مقاوم سازی مسکن در سراسر کشور در حال اجراست و هر نقطه ای از کشور که تاکنون مقام سازی شده اگر در آن مناطق زلزله ای رخ داده از لحاظ زندگی انسانی تقریبا با مشکلی مواجه نبودیم.

 

گفتنی است، در این سفر همچنین وزرای کشور، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و رییس سازمان هلال احمر دکتر احمدی نژاد را همراهی می کنند./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات