۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۶۳۹۴
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی:

غیرمتعهدها با دیپلماسی فعال شورای امنیت را تسلیم خواسته‌های خود کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که اجلاس جنبش عدم تعهد تأثیر فراوانی در تصمیمات بین المللی دارد بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت بزرگ تأکید کرد و گفت: جنبش عدم تعهد با یک برنامه ریزی صحیح و با دیپلماسی گسترده می‌تواند جامعه جهانی و شورای امنیت را تسلیم خواسته‌های خود کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين غروي
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که حدود دو سوم غیر متعهدها از اعضای سازمان ملل هستند بر اهمیت اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران تأکید کرد و گفت: این اجلاس ظرفیت بالایی برای تأثیر در تصمیمات بین المللی دارد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که نباید اجلاس عدم تعهد را به مسائل اقتصادی خلاصه کرد، خواستار حل دیپلماتیک مشکلات جهانی شد و ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران از این ظرفیت بزرگ برای موضع گیری بهتر در برابر زورگویان جهان استفاده کند.
عضو شورای عالی حوزه ادامه داد: جنبش عدم تعهد با یک برنامه ریزی صحیح و با دیپلماسی گسترده می‌تواند جامعه جهانی و شورای امنیت را تسلیم خواسته‌های خود کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی به حساسیت‌های استکبار جهانی در برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد به میزبانی کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان تلاش گسترده‌ای را برای عدم حضور کشورهای عضو این اجلاس به کار بستند که نشان از اهمیت و تأثیرگزاری این اجلاس در معادلات جهانی دارد.
وی یکی از کارکردهای اجلاس عدم تعهد را مبارزه با زیاده خواهی و ظلم و ستم استکبار جهانی دانست و گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که مستکبران عالم با نفوذ در مجامع بین المللی به دنبال این هستند تا نقشه جهانی را به سود خود تغییر داده و جلوی حرکت‌های آزادی بخش ملت‌های مظلوم و بیدار  را می‌گیرند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، عزت، حکمت و مصلحت را سه اصل مهم سیاست خارجی کشور عنوان کرد و افزود: سیاست خارجی کشور با توجه به این اصل و آشنایی با عرف و ادبیات بین المللی باید شکل گیرد و از اقدامات خودسرانه و غیر دیپلماتیک باید پرهیز شود.
عضو شورای عالی حوزه استقلال کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را یکی از ویژگی‌های مثبت آنها برشمرد و ابراز کرد: اگر این استقلال رأی در تصمیمات اعضا نمایان باشد مشکلات جهان و ملت‌های مظلوم منطقه حل می‌شود و دیگر شاهد سلطه طلبی مستکبران جهان نخواهیم بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به سلطه استکبار جهانی بر رسانه‌های دنیا، بر ضرورت تشکیل خبرگزاری بی طرف تأکید کرد و گفت: اگر این مسئله در اجلاس عدم تعهد پیگیری شود و کشورهای عضو از آن حمایت کنند گام مؤثری در پایان دادن سیطره استکبار بر اخبار دنیا خواهد بود./927/ت302/ج
ارسال نظرات