۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۶۸۱۲
استاد حوزه و دانشگاه های ارومیه:

تبلیغ در فضای مجازی لازمه مقابله با جریان های انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، با تاکید بر لزوم ورود مبلغان به عرصه تبلیغ در فضای مجازی گفت: فعالیت طلاب در محیط سایبری لازمه مقابله با جریان های انحرافی و فرق ضاله است.
تبليغ ديني

 

حجت الاسلام اسماعیل شیخلو، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره بر لزوم استفاده از فن آوری روز در تبلیغ مبانی دینی گفت: در عصر حاضر که به ارتباطات معروف است، بهره مندی از ظرفیت های رسانه ای یکی از ارکان توسعه مندی جوامع است.

 

وی تبلیغات دینی در فضای مجازی را یکی از راهبردهای مقابله با تحرکات جریان های انحرافی و فرق ضاله عنوان کرد وا ظهار داشت: باید طلاب و مبلغان با تسلط به ابزار رسانه ای و همچنین روانشناسی رسانه ای فعالیت تبلیغی خود را درجهت پذیرش افکار جهانی طراحی و تدوین کنند.

 

این استاد حوزوی با بیان این‌که تبلیغ دین در تمام عرصه ها یک وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: تبلیغ مبانی،  مفاهیم و آموزه های اسلامی در ادوار مختلف با توجه به شرایط و اقتضائات موجود یک وظیفه همگانی است، البته در این میان رسالت اندیشمندان و نخبگان جامعه اسلامی بیش از پیش احساس می شود.

 

حجت الاسلام شیخلو، دغدغه دین را یک مساله جمعی عنوان کرد و یادآور شد: از تاریخ صدر اسلام تا کنون مروجان و مبلغان دینی از ابزارهای مختلف برای تبلیغ استفاده می کردند اما بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای از جمله فضای سایبری دلیل بر رد و یا عدم توفیق روش های سنتی تبلیغ نیست، بلکه همگامی با جریان های علمی روز بی شک اثر بخشی فعالیت های تبلیغی را بیشتر می کند.

 

وی ضعف اساسی عدم ورود موفق طلاب در فضای مجازی را نبود آشنایی کافی با شیوه ها اسلوب تبلیغ مجازی عنوان و اظهار کرد: پیشگامان حوزه از جمله اساتید برجسته حوزه های علمیه باید در این مسیر گام های اولیه و جدی را بردارند و طلاب جوان را در تبلیغ هرچه بهتر و موثرتر راهنمایی وکمک کنند.

 

به گفته این کارشناس علوم دینی، اگر مبانی و معارف دینی آنچنان که باید میان مردم به روشنی تبیین و تشریح شود، زمینه برای کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی فراهم شده و جامعه با آرامش برگرفته از معارف الهی به سمت تعالی و رستگاری گام برخواهد داشت.

 

استاد حوزه و دانشگاه های ارومیه، در پایان دشمن شناسی را یکی از الزامات مقابله با جنگ رسانه ای دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: ابتدا باید راهبرد دشمن در عرصه جنگ رسانه ای به خوبی شناسایی و سپس از ضعف های آنان در جهت پیشبرد اهداف که همان تبلیغ و ترویج مفاهیم و فرهنگ اسلامی در جهان است، بهره گیری شود./936/ت302/س

ارسال نظرات